×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
آخرین آمار کرونا در ایران؛ تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به ۱۵۰۱ نفر افزایش یافت

تجارت گردان | آخرین آمار کرونا در ایران؛ تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به ۱۵۰۱ نفر افزایش یافت

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، رییسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا، در ایران اظهار کرد: تعداد مبتلایان کرونا در کشور به  ۱۵۰۱ نفر و تعداد افراد فوت شده به  ۶۶ نفر رسیده است.او افزود: از میان ۷۲۸۰ مراجعه تا کنون ۴۳۱۲ مورد، مشکوک بوده، از این تعداد، ۱۵۰۱ مورد مثبت کرونا ثبت شده است.
رییسی تصریح کرد: تعداد بهبود یافتگان نیز تا به امروز ۲۹۱ نفر بوده است. او ادامه داد: بیشترین استان های درگیر تهران، قم و گیلان است. معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: روزانه یک هزار و ۲۰۰ تست در انستیتو پاستور انجام می‌شود. البته این تست‌ها فقط در حد غربالگری است و اگر علائم مثبت باشد بیمار محسوب شده و فرد تحت درمان قرار می‌گیرد اما برای قطعی کردن جواب آزمایش، تست به تهران فرستاده می‌شود بنابراین  تفاوت آمار استان و وزارت بهداشت به همین علت است.

او تصریح کرد: ۷۰ درصد مراجعان، سرپایی درمان می شوند و نیاز به بستری ندارند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بسیج ملی مبارزه با کرونا گفت: همه ارگان ها به ما اعلام آمادگی کرده اند که می توانند در بسیج ملی مبارزه با کرونا مشارکت کنند و ظرفیت اعزام ۳۰۰ هزار اکیپ را از همه دستگاه ها داریم و ما بر اساس اعلام دستگاه‌ها برنامه ریزی کردیم.

او ادامه داد: از ۱۵ اسفند طرح تشدید نظارت بر عرصه موادغذایی و مانور نوروزی داشتیم که امسال آن را به مانور مبارزه با کرونا تغییر خواهیم داد؛ به همین دلیل باید از نیروهای بیشتری برای نظارت بر اماکن عمومی، ضدعفونی کردن و کنترل عبور و مرور داخل شهرها کمک بگیریم.

رئیسی گفت: بسیج جامعه پزشکی و بسیج جامعه پرستاری اعلام آمادگی کرده اند تا با اپلیکیشن خاصی برای غربالگری مشارکت کنند و گروهی تلفنی بتوانند برای مشاوره به کمک ما بیایند، این پتانسیل بزرگ وجود دارد تا از کمک عزیزان به ویژه در نظارت بر اماکن عمومی و بهداشت محیط و گندزدایی استفاده کنیم.

او ادامه داد: دستورالعمل‌های لازم برای به کارگیری شبکه بهداشت و درمان امروز تدوین و ابلاغ می شود چرا که ما قوی ترین نظام شبکه بهداشتی را در دنیا داریم و می توانیم همه نیروهای بهداشتی را به کار بگیریم. نیروهای بسیج ملی با کنترل موازین بهداشتی می‌توانند در کنترل عفونت به کمک نیروهای بهداشتی بیایند.

به خانه افراد سالم نمی‌رویم

معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: ما قرار نیست به خانه افراد سالم برویم، ما به خانه هایی مراجعه خواهیم کرد که در آن خانه مورد مثبت قطعی ابتلا یا فوتی داشتیم. باید توجه داشت که ما ۱۵۰۱ مورد ابتلای قطعی داشتیم و این تعداد خانه باید ضدعفونی شوند و اعضای خانواده غربالگری شوند و صرفا برای این افراد مراجعه به درب خانه داریم. ما منازل خانه های آلوده را ضدعفونی می کنیم و با تب سنجی موارد احتمالی را شناسایی می کنیم همچنین از اکیپ های بسیج ملی مبارزه با کرونا برای ضدعفونی اماکن عمومی و معتبر و مساجد و ورزشگاه ها کمک می‌گیریم.

او افزود: ۷۰ درصد افراد مبتلا به کرونا سرپایی درمان می شوند و بهبودی کامل با درمان سرپایی حاصل می شود. بستری برای افراد مبتلا به بیماری قلبی عروقی و دیابت کنترل نشده و بیماران تنفسی است؛ این افراد حتی در صورت ابتلا به آنفلوانزا هم باید بستری شوند.

رئیسی با بیان اینکه علت وحشت کرونا سرایت بالای آن است، گفت:  کرونا از ویروس های دیگر خطرناک نیست حدود ۸۰ درصد کل مبتلایان نیاز به مراجعه به بیمارستان ندارند بنابراین آزمایش سرپایی را توصیه نمی‌کنیم .

او با اشاره به اینکه پروتکل درمان سرپایی مبتلایان به کرونا را امروز ابلاغ می کنیم، گفت: ۱۲۰۰ مرکز بهداشت را فعال کرده ایم تا افراد نیازمند درمان سرپایی به این مراکز مراجعه کنند، این تعداد علاوه بر کلینیک های ویژه است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت یادآوری کرد: ۴۰ تا ۴۵ درصد ابتلا به کرونا در بیمارستان رخ می دهد. بیشتر افراد پس از مراجعه به بیماری مبتلا می شوند و مجبور به بستری فرد می شویم. فرد در ابتدا نتیجه تستش منفی می شود اما دو روز بعد با علائم مراجعه می‌کند و تست او مثبت می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.