×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
آخرین خبرها از تفاهم نامه مناطق آزاد ایران و عمان

به گزارش تجارت گردان به نقل از فرینا، حجت الله عبدالملکی دراین دیدار اعلام کرد: برای توسعه مناطق آزاد مشترک میان دو کشور توافقات اولیه انجام و پیشرفت خوبی نیز صورت گرفته است.
عبدالملکی افزود: معتقدیم روابط تجاری دو کشور از رقم های فعلی می تواند بسیار بیشتر باشد و امضای تفاهم نامه مذکور در توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران و عمان تاثیر ملموس و زیادی خواهد داشت .
وی با اشاره به اینکه صادرات ایران به عمان در سال گذشته شمسی دو برابر مدت مشابه قبلی بوده است، گفت: همکاری مناطق آزاد دو کشور علاوه بر ایجاد زمینه برای سرمایه گذاران می تواند صادرات و واردات ایران و عمان را بسیار بیشتر از گذشته توسعه دهد و زمینه افزایش اشتغال و سرمایه گذاری در این مناطق را فراهم کند.
مشاور رئیس جمهور با اشاره به ایجاد زیرساخت بانکرینگ (عملیات سوخت­رسانی به کشتی­ ها و سایر شناورها در دریا) در منطقه آزاد قشم تصریح کرد: آماده ایم تا با ایجاد یک شرکت مشترک با منطقه آزاد خصب عمان این خدمات را در اختیار طرف عمانی نیز بگذاریم .
عبدالملکی، با بیان اینکه گردش مالی صنعت بانکرنیگ در خلیج فارس بیش از ۲۰ میلیارد دلار است افزود: می توان بخش مناسبی از این گردش مالی را در کشورهای عمان و ایران جذب کرد .
وی با بیان اینکه منطقه آزاد قشم در حال برنامه ریزی برای ارائه خدمات بانکرینگ به کشورهای مختلف متقاضی و علاقمند در این زمینه است افزود: درعین حال اولویت ما تقسیم منافع با کشورهای همسایه نظیر عمان است .
سفیر عمان نیز در این دیدار از علاقمندی کشورش برای تفاهم نامه همکاری میان مناطق آزاد میان دو کشور خبرداد .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.