×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | آریا ساسول به جمع شرکت‌های فرابورسی پیوست

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، در نخستین روزهای آخرین ماه بهار، شرکت پلیمر آریا ساسول با نماد «آریا» بر تابلو معاملاتی فرابورس ایران قرار گرفت تا با عرضه اولیه بخشی از سهام خود به طور رسمی وارد بازار دوم فرابورس شود.

نماد «آریا» که در گروه «تولید مواد شیمیایی پایه به جز کود» قرار دارد، در عرضه اولیه سهام خود با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو شد؛ به طوری که ۳ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۷۹ کد معاملاتی در آن شرکت کردند.

با وجود اینکه حداکثر سهام قابل خریداری برای هر شخص حقیقی و حقوقی ۱۰۰ سهم در نظر گرفته شده بود، به دلیل این استقبال بالا، تعداد ۵۸ سهم به هر یک از ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۴۲ ‏کد معاملاتی به روش بوک‌بیلدینگ تخصیص یافت.

بدین ترتیب روز جاری از ۴ میلیارد و ۵۸۳ میلیون و ۸۴۰ هزار سهم شرکت آریا ساسول تعداد ۲۲۹ میلیون و ۱۹۲ هزار سهم معادل ۵ درصد روی تابلوی معاملاتی بازار دوم فرابورس رفت که ۱۸۳ میلیون و ۳۵۳ هزار و ۶۰۰ سهم آن امروز به عموم خریداران عرضه شد و ۴۵ میلیون و ۸۳۸ هزار و ۴۰۰ سهم دیگر نیز شنبه ۱۰ خرداد‌ماه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری با همان قیمت کشف‌شده در عرضه اولیه امروز تخصیص پیدا می‌کند.

روز گذشته، در هفتادوششمین نشست خبری یک دیدار، یک عرضه، امیرحسین بحرینی مدیرعامل آریا ساسول، این شرکت را یک مجتمع بزرگ تولید اتیلن و پلی اتیلن با ظرفیت بالغ بر یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن در سال معرفی کرد و گفت: محصولات تولیدی این مجتمع عمدتا شامل اتیلن با ظرفیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن، انواع پلی اتیلن متوسط و سنگین با ظرفیت ۳۷۵ هزار تن و پلی اتیلن سبک با ظرفیت ۳۷۵ هزار تن در سال است.

شرکت پلیمر آریا ساسول که با سرمایه‌گذاری مشترک شرکت ساسول آفریقای جنوبی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی، تاسیس و در منطقه انرژی پارس عسلویه در سال ۱۳۸۷ به طور رسمی افتتاح شده است، در حوزه تولید با رشد حدود ۱۲ درصدی نسبت به سال قبل حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن اتیلن و انواع پلی ‌اتیلن سبک و سنگین و C3+‌ تولید کرده است.

به گفته او همچنین فروش محصولات شرکت آریا ساسول در سال ۹۸ نزدیک به ۹۰ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به سال پیش از آن رشد ۵۲ درصدی را نشان می‌دهد و از این مبلغ بیش از ۴۲ هزار میلیارد ریال سود خالص محقق شده که حاکی از حاشیه سود ۴۷ درصدی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.