×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
آزادراه شرق اصفهان نقش اساسی در توسعه کشور دارد

به گزارش ایرنا، اکبر افتخاری در مراسم افتتاح آزادراه شرق اصفهان افزود: ایجاد طرح‌های سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی یکی از وظایف اصلی صندوق‌های بازنشستگی است و این نهاد وظیفه خود می‌داند که در توسعه این پروژه‌ها کمک کند تا کمکی به بازنشستگان کشور باشد.
وی افزود: در عین حال منافع این طرح مستقیم در جیب افرادی می‌نشیند که ذی‌نفعان صندوق بازنشستگی هستند و کمک به بهبود زندگی آن‌ها می‌کند.
معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور خاطرنشان کرد: از کسانی که در این پروژه مهم زحمت کشیدند تشکر می‌کنم زیرا کار بزرگی رقم زدند و اجر معنوی و اقتصادی این کار به صورت مستقیم برای خدمت به بازنشستگان انجام می‌شود و کاری که در این پروژه کردید دعای خیرشان همراه شماست.
وی تصریح کرد: ما در صندوق بازنشستگی کشوری طرح‌های دیگری داریم و در پروژه‌ای که تا بهمن ماه ۶۰ درصد پیشرفت داشت در این مدت کوتاه ۴۰ درصد پروژه پیش رود. افتخاری بیان کرد: با طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان آرزوی ۱۵ ساله بازنشستگان را امسال رقم زدیم و بار مالی سنگینی برای صندوق بازنشستگی دارد اما در این شرایط توانستیم این بزرگراه را پیش ببریم، یک همت والا و یک کمک جدی می‌خواست که بتواند منشاء خیری برای کشور باشد.
افتخاری گفت: عوامل اجرایی پروژه امیدی به اتمام پروژه نداشتند اما امروز افتتاح شد و ادامه پروژه‌ها را نیز پیگیر هستیم تا عواید آن به بازنشسته‌های کشور بازگردد.
آزادراه شرق اصفهان که با هزینه‌ای بالغ بر هشت هزار میلیارد ریال ساخته شده است از آزاد راه نطنز – کاشان – اصفهان آغاز و به آزاد راه اصفهان – شیراز ختم می‌شود و شریانی مهم برای ارتباط هرچه بهتر و سریعتر ترافیک جنوب به جاده‌های منتهی به مرکز و شمال کشور به شمار می‌آید.
این پروژه حدفاصل آزاد راه نطنز – اصفهان تا اتصال به بزرگراه اصفهان- نایین به طول ۶۳ کیلومتر است که بار حمل و نقل کریدور شمال جنوب را از مجاورت شهر اصفهان هدایت می‌کند.
قطعه اول آزادراه شرق اصفهان از آزادراه اصفهان- نطنز تا آزادراه اصفهان- اردستان به طول ۳۰ کیلومتر، قطعه دوم آن در ادامه تا جاده اصفهان- نایین به طول ۳۳ کیلومتر و قطعه سوم آن از جوار باغ رضوان تا گردنه لاشُتِر پس از بهارستان، به طول ۳۰ کیلومتر است.
این طرح در کاهش آلاینده‌ها، تصادف‌ها و ترافیک بسیار موثر خواهد بود و با توجه به اینکه روزانه ۶۰۰ هزار تردد خودرویی در جاده‌های اصلی کلانشهر اصفهان انجام می‌شود، برآورد تردد روزانه ۸۰ هزار وسیله نقلیه از این مسیر، نقشی مهم و گره‌گشا خواهد داشت.
 بر اساس این گزارش امروز  بهره‌برداری از ۱۰ پروژه فرودگاهی، ۶۳ کیلومتر از آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان، ۹۷ کیلومتر از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب و باند دوم کنارگذر کرمان به ارزش ۳۱۴۳ میلیارد تومان با حضور رییس‌جمهوری در سراسر کشور  آغاز شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.