×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
آزمایش واکسن رازی کوو پارس بر روی ۲۵ میمون

به گزارش تجارت گردان به نقل از ایلنا، کاظم خاوازی جهاد کشاورزی در آیین رونمایی کارآزمایی بالینی واکسن کرونای رازی گفت: رازی در سال ۱۳۰۳ تشکیل شد و در سال ۱۳۲۱ اولین واکسن را معرفی کرد و اکنون کودکان ما ۶ نوع واکسن اجباری رازی را تزریق می‌کنند و هر موقع بیماری عفونی شکل گرفته رازی دغدغه‌های خود را داشته تا کاری برای مردم انجام دهد.

وی ادامه داد: در اوایل این بیماری که در کشور ورود پیدا کرد و شاید یکی از مطمئن‌ترین پلت فرم‌ها را برای آن در نظر گرفتیم، بخشی از کمپانی‌های دنیا هم نوع نوترکیب را در نظر گرفتند که البته ما هم در نظر گرفته بودیم و همین باعث دلگرمی ما شد‌.

خاوازی افزود: بسیاری از متخصصان در این پروژه همکاری کردند و عملا از خرداد تزریق به حیوانات که بیش از ۵۰۰ حیوان از موش، همستر، میمون مورد استفاده قرار گرفت.

وی افزود: تعداد زیادی از کارمندان رازی به دلیل آزمایش‌هایی که روی میمون آلوده انجام دادند بیمار شدند و ۲۵ تا از این میمون‌ها برای واکسن مورد بررسی قرار گرفت و بنابراین ما خیال همه‌ مردم راحت می‌کنیم که این کار با کارشناسی دقیق سازمان غذا و دارو با وسواس بسیار مورد بررسی قرار گرفت و اگر لطف خدا شامل حال ما شود آزمون‌های بعدی هم پشت سر خواهیم گذاشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.