×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
آشنایی با سرمربی هلندی رقیب ایران/ ۷۳ ساله از سرزمین لاله‌ها

به گزارش ایسنا، تیم ملی عراق بعد از هفته‌ها جست‌وجو و مذاکره برای یافتن سرمربی موردنظر خود در نهایت با دیک ادووکات به توافق رسیده است. این اتفاق در حالی است که آن‌ها در روزها و هفته‌های گذشته مذاکراتی بسیاری با کارلوس کی‌روش داشتند و خبرها حاکی از توافق میان دو طرف بود اما امروز رسانه‌های این کشور عنوان کرده‌اند که عراق نیمکت این کشور را به ادووکات، مربی ۷۳ ساله هلندی واگذار کرده است.

حضور مربی با تجربه‌ای مانند ادووکات می‌تواند نقطه عطفی برای رقیب ایران محسوب شود. کارنامه این سرمربی باتجربه نشان می‌دهد او توانسته همراه با تیم های ملی و باشگاهی خود عناوینی مانند قهرمانی در مسابقات لیگ و حذفی کشورهای هلند، روسیه و اسکاتلند را به ارمغان آورد و هم‌چنین همراه با تیم ملی هلند به رتبه سوم یورو ۲۰۰۴ و همراه با زنیت به قهرمانی جام یوفا ۲۰۰۸ دست یافته است.

آخرین تجربه مربیگری او مربوط به فاینورد است که با اتمام فصل جاری پایان یافت و بعد از جدایی او و آمدن سرمربی پیشین آلکمار، جهانبخش هم به فاینورد پیوست.

او در سال ۲۰۱۷ هم هدایت تیم ملی هلند را برعهده گرفت ولی برای جبران امتیازات از دست رفته در مسیر جام جهانی دیر شده بود و پیروزی‌های پی در پی او با این تیم باعث صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ نشد و در نهایت جای خود را به لوییس فن خال داد.

این سرمربی هلندی آخرین بار در سال ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ در فوتبال آسیا حضور داشت و به طور پی در پی سرمربیگری امارات و سپس کره جنوبی را برعهده گرفت.

او در دوران سرمربیگری خود هدایت تیم‌های ملی هلند (سه بار)، صربستان، بلژیک، روسیه، کره جنوبی و امارات و همین‌طور تیم‌های باشگاهی فاینورد، اوترخت، اسپارتا روتردام، ساندرلند، آلکمار (دو بار) ، آیندهوون، مونشن گلادباخ، زنیت، رنجرز، درودخت، هآرلم و S.V.V بر عهده داشته است. ادووکات در این سال‌ها توفیق چندانی در عرصه مربیگری نداشته و عمده موفقیت‌های او به دهه نخست قرن بیست و یکم باز می‌گردد.

ادووکات برای رساندن عراق به جام جهانی باید با رقیبانی مانند ایران، کره جنوبی، امارات، سوریه و لبنان روبه‌رو شود. 

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.