×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
آغاز اجرای طرح تشدید نظارت بر نانوایی‌ها/ ارسال ۸۶ هزار پرونده تخلف به سازمان تعزیرات

«مسعود امرالهی» در گفت‌وگو با ایرنا درباره نظارت بر بازار و مقابله تخلف گران‌فروشی کالاهای اساسی اظهار داشت: طرح تشدید نظارت بر نانوایی‌ها توسط بازرسان وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعزیرات حکومتی با همکاری وزارت کشور، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها به طور مستمر در سراسر کشور اجرا می‌شود و این کار تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی افزود: از ابتدای امسال در حوزه کالاهای اساسی حدود ۹۰۰ هزار بازرسی انجام شده که از این تعداد نزدیک ۸۶ هزار و ۸۰۰ پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی تصریح کرد: در بحث تفکیک بازرسی کالاهای اساسی حدود ۲۵۶ هزار و ۲۴۸ مورد بازرسی‌ها از نانوایی‌ها در سراسر کشور بوده که حدود ۱۷ هزار پرونده تخلف در بحث گران‌فروشی، کم‌فروشی، کاهش وزن چانه و فروش اجباری نان به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

امرالهی با بیان اینکه در بحث بازرسی‌ها اولویت وزارتخانه گران‌فروشی، وزن چانه و فروش اجباری نان است، تصریح کرد: وزن چانه نان هیچ تغییری نکرده و باید طبق مصوبات شورای آرد و نان کشور، نانوایان نان را پخته و در اختیار شهروندان قرار دهند.

هیچ‌گونه تغییری در قیمت نان نداریم

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در بحث قیمت نان نیز هیچ‌گونه تغییر قیمتی نداریم؛ زیرا دولت به این صنف یارانه پرداخت می‌کند؛ بنابراین هیچ نوع گران‌فروشی قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: طی بازرسی‌های صورت گرفته برخوردهای قانونی صورت گرفته تا جایی که برخی واحدهای صنفی گران‌فروش، کم‌فروش و فروش نان اجباری در برخی نقاط کشور پلمب شده‌اند.

امرالهی بیان کرد: روند انجام بازرسی وزارت جهاد کشاورزی به این‌گونه است که پس از گزارش‌های میدانی و بازرسی واحدها، گزارش تخلفات به سازمان تعزیرات حکومتی ارایه می‌شود و مبلغ جریمه نقدی و پلمب واحدهای متخلف توسط این سازمان صورت می‌گیرد.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بر اساس تخلف صورت گرفته علاوه بر جرایم نقدی، گاهی با نصب پلاکارد علت تخلف و پلمب واحد متخلف اعلام می‌شود تا برای عموم مشخص شود این واحد صنفی به چه دلیل تعطیل شده است، این اقدام به منظور بازدارندگی از تخلف سایر واحدها انجام می‌شود.

امرالهی درباره اجرای طرح شمیم مهر ماه که از ۱۵ شهریورماه تا ۳۰ مهرماه اجرا شده بود، بیان کرد: در این طرح ۳۶ هزار و ۵۱۶ عملیات بازرسی برای کالاهای اساسی انجام شد که از این تعداد ۶ هزار و ۱۷۶ تخلف صنفی کشف و پرونده‌های آن به سازمان تعزیرات حکومتی برای رسیدگی و اجرای قانون ارسال شد.

وی گفت: در بحث بازرسی واحدهای تولیدی، انبارها و ثبت عملکرد واحدهای تولیدی، سردخانه‌ها و انبارها در سامانه جامع انبارها و سامانه جامع تجارت نیز تعداد ۶ هزار و ۶۰۰ پرونده منجر به تخلف کشف شد که به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.