×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | آغاز به کار خط تولید آزمایشی پژو ۳۰۱

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان،  تولید پژو ۳۰۱ با امتیاز ساخت داخل  بیش از ۶۱ درصد با تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت در شرکت خودروسازی ایران خودرو  آغاز شد.

این خودرو قرار بود به طور مشترک از سوی شرکت ایران خودرو و شرکت پژو فرانسه تولید شود اما به دنبال ترک یکجانبه ایران از سوی پژو به دنبال تحریم‌ها در سال گذشته، ایران خودرو تولید مستقل این خودرو بدون همکاری شرکت فرانسوی را در دستور کار قرار داد که حاصل آن افتتاح خط تولید آزمایشی این خودرو با داخلی‌سازی بیش از ۶۰ درصد بوده است. طبق برنامه اعلامی قرار است داخلی‌سازی این خودرو به ۸۰ درصد افزایش یابد.

از اوایل سال آینده خط تولید انبوه این خودرو به بهره‌برداری می‌رسد. این محصول در اوایل سال آینده با ظرفیت اولیه ۱۰ هزار دستگاه در سال به تولید انبوه خواهد رسید و در ادامه تیراژ تولید آن به ۱۰۰ هزار دستگاه و در نهایت سالانه ۲۵۰ هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.

پیش از این هاشم یکه‌زارع – مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو – تولید مستقل خودروی ۳۰۱ را تاوان پژو برای عهدشکنی و ترک یک طرفه قرارداد خوانده و آن را فرصتی برای بهره‌مندی از توان متخصصان داخلی دانسته بود.

خط تولید آزمایشی پژو ٣٠١، با حضور سورنا ستاری – معاون علمی و فناوری رئیس جمهور – و عزیز اکبریان – رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی- افتتاح شد.

ایران‌خودرو پژو ٣٠١ را خودکفا تولید می‌کند

هاشم یکه زارع - ایران خودرو

هاشم یکه‌زارع صبح امروز در حاشیه مراسم آغاز تولید آزمایشی پژو ۳۰۱ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از آنکه شرکت پژو ایران را ترک کرد، ایران‌خودرو داخلی‌سازی محصولاتی که قرار بود در قالب قرارداد مشترک پس از برجام تولید کند را، آغاز کرد و براین اساس مطابق قرارداد با این شرکت فرانسوی قرار بود خودروهای پژو ۲۰۰۸، ۳۰۱ و ۲۰۸ تولید شود اما پس از ترک پژو به دلیل اینکه خودروی ۳۰۱ تیراژ بالایی دارد، در مرحله اول این خودرو بدون اتکا به پژو تولید شد.

وی افزود: هم‌اکنون ۶۰ درصد قطعات پژو ۳۰۱ داخلی‌سازی شده و در زمان تحویل به مشتری میزان داخلی‌سازی به ۸۰ درصد افزایش خواهد یافت. این محصول در فاز اول ۱۰۰ هزار دستگاه تولید خواهد شد و ظرف چهار سال میزان تولید آن به ۲۵۰ هزار دستگاه بدون اتکا به پژو خواهد رسید.

یکه‌زارع در پاسخ به این سوال که چرا مجدداً همکاری با پژو در دستور کار قرار گرفت و پس از ترک ایران از سوی این شرکت این خودرو همچنان به نام پژو به بازار عرضه می‌شود؟ اظهار کرد: به هر حال این محصولات متعلق به شرکت پژو است اما به دلیل ترک یکجانبه قرارداد، ما مسیر را ادامه داده و بدون اتکای به این مجموعه بر روی تولید آن متمرکز شده‌ایم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.