×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
آغاز تدوین برنامه های عملیاتی مرکز ملی فرش ایران برای “جهش تولید”

تجارت گردان | آغاز تدوین برنامه های عملیاتی مرکز ملی فرش ایران برای "جهش تولید"

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از مرکز ملی فرش ایران ، فرح ناز رافع ضمن بیان این که سال گذشته برای تحقق شعار سال هفت محور اصلی تعریف شد که مهم ترین آن تقویت ساخت داخل و رونق تولید بود گفت: سال ۱۳۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به سال جهش تولید نام گذاری شده است و این جهش تولید هم در کمیت و هم در کیفیت فرش دستباف در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار داشت ارائه یک برنامه منسجم و جامع در سال پیش رو می‌تواند در احیای بازاریابی و تولید و جایگاه آن‌ها در رشد اقتصادی کشور مؤثر باشد.

وی افزود: افزایش میزان تولید فرش دستباف به لحاظ کمی بسیار اهمیت دارد و در این میان جهش تولید از حیث کیفی هم باید رخ دهد تا فرش دستباف جایگاه همیشگی خود را بیابد و پیام مقام معظم رهبری هر دو عنصر را محور مداقه قرار می دهد.

فرح ناز رافع اظهار داشت: مشکل زنجیره تأمین و کاهش دستیابی به بازارهای خارجی و مصرفی داخلی، لزوم حمایت‌های بیشتر دولت از این بخش را طلب می‌کند.

رافع گفت: اشتغال افزایی، پویایی تولید، رونق اقتصادی، ارزآوری، کاهش نرخ بیکاری و بسیاری موارد از شاخص های تولید فرش دستباف کشور است.

فرح ناز رافع با بیان این که تلاش های جدی باید در عرصه تولید و صادرات صورت گیرد بیان کرد: توسعه صادرات به افزایش کمی تولیدات در داخل، کمک شایان توجهی خواهد کرد و برای افزایش تولیدات، باید قدرت خرید مردم تقویت شود و به همین منظور مرکز ملی فرش ایران تمهیداتی انجام داده است.

فرح ناز رافع اظهار داشت: ظرفیت های خوب تولید از حیث نیروی انسانی، در دسترس بودن بیش از ۹۰ در صد مواد اولیه داخلی، دانش بومی و بسیاری موارد دیگر، ضرورت جهش تولید و صادرات را ایجاب می کند.

وی گفت: برای افزایش کیفیت تولید باید شرکت های دانش بنیان تقویت تا کشور به حلقه های نهایی و لبه دانش برسد و تولیدات در این سمت اتفاق بیفتد و تحریک تقاضا از منظر توسعه صادرات نیز شکل گیرد.

فرح ناز رافع ادامه داد: نسل جوان و علاقه مند، تجار و خبرگان حوزه تولید فرش، انسان های فرهیخته، هنردوست و هنرشناس، عکاسان، سینماگران، و نویسندگان به میدان آیند و مرکز ملی فرش را با پیشنهادات ارزنده خود یاری بخشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.