×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۳۰ مهر , ۱۴۰۳
آغاز ثبت نام خودرو‌های وارداتی از دوم آبان

براساس این اطلاعیه؛ افراد واجد شرایط در ماده ۴ دستورالعمل تنظیم بازار خودروسواری (مصوبه جلسه ۵۴۳ شورای رقابت) می‌توانند تا ساعت ۲۳:۵۹ هفتم آبان ماه، پنج اولویت از سبد محصولات اعلامی انتخاب کنند. 

براین اساس؛ متقاضیان تا ساعت ۱۲:۰۰ روز شنبه ۵ آبان فرصت دارند یکی از حساب‌های خود را نزد شعب بانک‌های واجد شرایط اعلامی در سامانه به نام خودرو وارداتی وکالتی و با مبلغ پنج میلیارد ریال (۵۰۰ میلیون تومان) مسدود کنند.

براساس این گزارش، اطلاعیه سامانه یکپارچه عرضه خودرو‌های وارداتی به شرح ذیل است:

قیمت مندرج در جدول شماره ۱، قیمت قطعی در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل: بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده و کرایه حمل به قیمت‌های فوق اضافه می‌شود.

آغاز ثبت نام خودرو‌های وارداتی از دوم آبان

تبصره ۱- قیمت مندرج در جدول شماره ۲، قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی بوده و قیمت قطعی خودرو‌های مذکور مطابق مصوبات شورای رقابت و پس از ارایه همه مستندات و مدارک مثبته و براساس آخرین ضوابط قیمتگذاری مصوب هیئت تعیین و تثبیت قیمتها، توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان محاسبه و متعاقباً در سامانه بارگذاری خواهد شد.

آغاز ثبت نام خودرو‌های وارداتی از دوم آبان

بدیهی است در هنگام صدور فاکتور نهایی، هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، بیمه، اسقاط خودروی فرسوده و کرایه حمل به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد.

تبصره ۲- قرارداد‌های فروش می‌بایست صرفاً بر اساس آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو منعقد شود. به همین منظور در همه روش‌های فروش و پیش فروش توسط شرکت‌های واردکننده، مفاد مندرج در جدول ذیل ماده ۴ آیین نامه اجرایی مذکور و اصلاحیه آن ملاک عمل خواهد بود. 

تبصره ۳- آن دسته از ثبت نام کنندگان خودرو وارداتی که در مراحل قبل انتخاب خودرو انجام داده و در پرتال (درگاه) خود گزینه ارسال به خودروساز و یا رزرو (ذخیره) را مشاهده می‌کنند، در این مرحله امکان انتخاب خودرو را نخواهند داشت.

تبصره ۴- اطلاعات همه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات برعایدی سرمایه در اختیار نهاد‌های ذیربط قرار می‌گیرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.