×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
آغاز دومین دوره معاملات الگوریتمی/پایان سیگنال فروشی و صف نشینی

تجارت گردان | آغاز دومین دوره معاملات الگوریتمی/پایان سیگنال فروشی و صف نشینی

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از بازار سرمایه، یاسر فلاح، کارویژه های اصلی معاملات الگوریتمی را افزایش سرعت و حجم معاملات، جلوگیری از دستکاری قیمت، کنترل رفتارهای هیجانی، افزایش شفافیت و افزایش نقدشوندگی در بازار سرمایه دانست و از آغاز دومین دوره رقابت معاملات الگوریتمی خبر داد.

وی با اشاره به اینکه امسال متقاضیان دو برابر سال گذشته بودند، گفت: سال گذشته ۳۰ تیم و در این دوره ۶۵ تیم برای حضور در این رقابت اعلام آمادگی کردند. فلاح با بیان اینکه سال گذشته از میان ۳۰ تیم متقاضی حضور در رقابت معاملات الگوریتمی ۲۰ تیم انتخاب شدند و امسال نیز از ۶۵ تیم آماده برای حضور ۲۷ تیم از سراسر کشور انتخاب شدند، با اشاره به اینکه فرآیند داد و ستد در بازار سرمایه طی سال‌های گذشته، تغییرات قابل توجهی داشته است، افزود: به واسطه سیستم‌های الکترونیکی پیچیده، ابزارهای ساده و نمودارهای کاغذی جای خود را به الگوهای الکترونیکی داده و در بازار سرمایه نیز باید با بهره گیری از معاملات الگوریتمی در همین مسیر حرکت کنیم. در معاملات الگوریتم، ماشین و هوش مصنوعی جایگزین انسان شده و در هر ثانیه چندین سفارش در سامانه معاملات ثبت می‌شود که نتیجه قطعی آن افزایش سرعت و حجم معاملات است.

رئیس کمیته اجرایی دومین رقابت معاملات الگوریتمی با اشاره به اهمیت و ضرورت ورود هوش مصنوعی به بازار سرمایه افزود: بی شک، با توسعه هوش مصنوعی و ورود ماشین‌ها به بازار سرمایه میل به تخلف هم کاهش می‌یابد. بهره گیری از معاملات الگوریتمی به اتخاذ دقیق استراتژی‌های معاملاتی ختم می‌شود. این معاملات به عنوان ابزار اتوماتیک خلق ثروت در بازار سرمایه، نقش شایعات را کمرنگ می‌کند و سدی در مقابل اغوای قیمتی است. در معاملات الگوریتمی، دانش مالی و فناوری اطلاعات ترکیب می‌شود و الگوریتم‌ها و هوش مصنوعی به کمک معامله‌گران می‌آیند تا بتوانند بازدهی بهتری در بازار سرمایه کسب کنند. گ

مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس معاملات الگوریتمی را گامی به سوی تقویت بازار «تحلیل محور» دانست و عنوان کرد: با افزایش معاملات الگوریتمی دیگر شاهد پدیده‌هایی همچون صف نشینی، تقلید، سیگنال فروشی و تک سهم شدن افراد نخواهیم بود. معاملات الگوریتمی به اصلاح قیمت‎گذاری‎، افزایش نقدشوندگی‎ و حجم و رشد داد و ستد در بازار سرمایه کمک می‌کند. امید می‌رود با معاملات الگوریتمی، پدیده صف نشینی و تک سهم شدن در بازار کم رنگ تر از گذشته شود و استراتژی‌های مالی و تحلیل‌ها نقش اصلی را در خرید و فروش برعهده داشته باشند و افراد دیگر به دنبال سیگنال فروشان یا برخی تخلفات در بازار سرمایه نروند.

رئیس کمیته اجرایی دومین رقابت معاملات الگوریتمی ادامه داد: ادبیات معاملات الگوریتمی از دو سال پیش وارد فضای بازار سرمایه ایران شد و با حمایت‌های سازمان بورس و اوراق بهادار مسیر توسعه آن به سرعت طی شد. با این حال به رغم فراهم شدن بسترهای لازم این نوع معاملات در بازار سرمایه کشور، فرهنگ سازی در این زمینه امری ضروری است. با همین هدف نیز سال گذشته اولین رقابت معاملات الگوریتمی برگزار شد و اکنون نیز شاهد آغاز دومین دوره از رقابت‌های معاملات الگوریتمی هستیم.

۶ هفته رقابت هوشمند

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با اشاره به اینکه دومین دوره رقابت معاملات الگوریتمی ۶ هفته ادامه دارد و هفته اول اسفند، برگزیدگان این دوره از رقابت‌ها معرفی می‌شوند، افزود: این رقابت‌ها در سه بخش معاملات در سهام، معامله اوراق با درآمد ثابت و سوال (چالش هفتگی که برای تیم‌ها در نظر گرفته می‌شود) برگزار و در پایان به برندگان جوایزی اهدا می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.