×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
آغاز فروش اینترنتی بلیت قطار ترکیبی ایران-کربلا از یکشنبه هفته آینده

سید میعاد صالحی امروز ( پنج شنبه) در جمع خبرنگاران درباره وضعیت تردد قطارهای اربعین اظهار داشت: امسال هم قطار ایران-کربلا به صورت ترکیبی از تهران تا شلمچه با قطار چهار ستاره شروع به حرکت می‌کند، زائران سپس با طی مسیر ۳۰ کیلومتری با اتوبوس به بصره می‌ روند و از آنجا با قطار عراقی از بصره تا کربلا ادامه مسیر می‌دهند.

معاون وزیر راه گفت: زمان مسیر این قطار از تهران تا شلمچه ۱۸ ساعت خواهد بود. زائران مدت ۲ ساعت نیز برای تشریفات گذرنامه در مرز وقت می‌گذرانند و سپس ۳۰ کیلومتر با اتوبوس تا بصره سیر می‌کنند.

به گفته صالحی مسیر ریلی بصره تا کربلا نیز هشت ساعت طول خواهد کشید.

صالحی توضیح داد: در تفاهم با طرف عراقی این قطار در طول سال سیر دارد، اما برای شروع هفته‌ای یک قطار خواهیم داشت و بعد از اربعین هفته‌ای دو قطار در مسیر تردد خواهد داشت.

مدیرعامل راه آهن گفت: حرکت این قطار از تهران پس از ایام اربعین روزهای سه‌شنبه و شنبه خواهد بود و برگشت از عراق نیز روزهای سه‌شنبه و شنبه است.

قیمت بلیت قطارهای کربلا چقدر تمام می‌شود؟

مدیرعامل راه‌آهن گفت: قیمت قطار ایران-کربلا با احتساب واگن اتوبوسی در خاک عراق ۹۶۰ هزار تومان خواهد بود. برای واگن‌های اتوبوسی وی. آی . پی در بخش عراق نیز قیمت کل مسیر یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تومان خواهد بود. برای مسیر تهران-کربلا با قطار چهار تخته در خاک عراق نیز قیمت کل یک‌میلیون ۴۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شده است.

صالحی درباره شیوه عرضه بلیت قطار ایران-کربلا توضیح داد: از یکشنبه هفته آینده ساعت ۱۰ صبح عرضه بلیت قطار ایران-کربلا به صورت اینترنتی برای همه مردم انجام می‌شود و ظرفیت قطارهای تهران-کربلا نیز ۳۵۰ نفر است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.