×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
آغاز فعالیت رسمی اورژانس کسب و کار مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

به گزارش تجارت گردان به نقل از فرینا، حجت الله عبدالملکی در مراسم آغاز به کار اورژانس کسب و کار مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: این اورژانس به منظور پیگیری مشکلات و درخواست‌های سرمایه‌گذاران، فعالان اقتصادی و شرکت‌های فناور، نوآور و دانش‌بنیان در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی طراحی شده است.

عبدالملکی ادامه داد: با وجود اینکه طبق یکسال گذشته با ارتباط مستمر با کارآفرینان و سرمایه‌گذاران، مشکلات آن‌ها را پیگیری و بررسی کردیم، تصمیم گرفتیم برای نظام‌مند کردن این فرآیند و با توجه به اینکه حل برخی مشکلات نیاز به اقدامی در سطح ملی دارد، اورژانس کسب و کار را در معاونت حقوقی و امور مجلس دبیرخانه شورایعالی راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه تمام ضوابط و مقرراتی که برای فضای کسب و کار وجود دارد توسط مدیران مناطق باید مجدد ارزیابی شود، اظهار کرد: در واقع باید زمانبدی برای صدور مجوز فعالیت کسب و کارها به حداقل ممکن برسد و این مسئله مستلزم حذف مقررات دست و پاگیر است. 

مشاور رئیس جمهور ادامه داد: قرار است با آغاز به اورژانس کسب و کار با شماره تلفن ۰۲۱۷۹۹۳۶ مشکلات و درخواست های سرمایه گذاران در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به صورت فوری پیگیری شود. گزارش عملکرد اورژانس کسب و کار هم به صورت دوره‌ای در اختیار رسانه‌ها و مسئولان قرار خواهد گرفت. 

وی با تاکید بر اینکه شاخص کسب و کار در مناطق آزاد ایران نسبت به سرزمین اصلی و حتی کشورهای کمتر توسعه یافته بهتر است، افزود: یکی از برنامه‌های ما در آژانس کسب و کار گفتگو با کارآفرینان برای حل مشکلات آنها و طرح این مسائل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

**تاکید رییس جمهور و وزیر اقتصاد به ارتقای جایگاه مناطق آزاد

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی درباره تغییر ساختار دبیرخانه شورایعالی هم توضیحاتی ارائه داد و گفت: در برنامه هفتم توسعه وزیر اقتصاد و رئیس جمهور تاکید دارند که مناطق آزاد ذیل دفتر ریاست جمهوری باشد اما یکبار در صحن علنی مجلس مطرح شده و نمایندگان موافقت نکردند. البته انتقال دبیرخانه ذیل مجموعه وزارت اقتصاد خللی ایجاد نخواهد کرد ولی اگر ذیل نهاد ریاست جمهوری باشد مسلما بهتر بوده و فعالیت‌ها با سرعت بیشتری قابلیت پیگیری دارد.

عبدالملکی درباره سرمایه گذاری در مناطق آزاد سال ۱۴۰۲، گفت: در شش ماهه نخست سال جاری حدود ۴۲۰ هزار میلیارد تومان درخواست سرمایه گذاری در مناطق آزاد اتفاق افتاده که ۱۲۸ هزار میلیارد تومان آن به مرحله قرارداد رسیده و امیدواریم در نیمه دوم سال نهایی شوند.

وی همچنین درباره بانک آف‌شور در مناطق آزاد کشور هم گفت: البته یک بانک آف شور در منطقه آزاد کیش راه‌اندازی کردیم اما باید زمینه و بستر برای توسعه آن و راه اندازی بیمه آف شور نیز فراهم شود.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه این بانک با سرمایه مورد نظر بانک مرکزی راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: یک بانک آف شور دیگر در کیش در حال افتتاح است و موافقت اصولی آن نیز توسط بانک مرکزی صادر شده و فقط به دنبال رسیدن به ترکیب هیات مدیره این بانک هستیم.

برای دریافت گزارش تصویری اینجا را کلیک کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.