×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
آغاز لیگ عجایب از ابتدای هفته

به گزارش ایسنا، لیگ یک فوتبال ایران از امروز (شنبه) آغاز خواهد شد و تیم‌ها یک ماراتن ۳۴ هفته‌ای را برای رسیدن به بالاترین سطح فوتبال ایران یعنی لیگ برتر تلاش خواهند کرد. بسیاری از تیم‌های لیگ یکی با تغییرات زیادی روی نیمکت و در لیست بازیکنانشان پا به میدان خواهند گذاشت.

مدعیان صعود

پارس جنوبی که فصل قبل، فصل خوبی را پشت سر گذاشت و حتی به رده پنجم هم رسید، در فصل نقل و انتقالات هم پررنگ ظاهر شد و ۱۳ بازیکن جدید جذب کرد تا ایمان رزاقی‌راد عزمش برای صعود به لیگ برتر جدی باشد. شمس آذر دیگر مدعی این فصل لیگ یک است که با خرید ۸ بازیکن می‌خواهد در دومین فصل حضورش در لیگ یک، به لیگ برتر صعود کند. فجرسپاسی و استقلال خوزستان که سابقه طولانی در لیگ برتر دارند، با سپردن هدایتشان به مهدی رجب‌زاده و سیروس پورموسوی سودای بازگشت به لیگ برتر را دارند.

سایپا، پرافتخارترین تیم حاضر در لیگ آزادگان با محمود فکری قصد بازگشت به لیگ برتر را دارد و در نقل و انتقالات هم خوب ظاهر شد. خیبر خرم‌آباد که استراتژی‌اش را در این فصل تغییر داده و رو به جوانگرایی به جای استفاده از ستاره‌ها آورده است نیز دیگر مدعی صود به لیگ برتر است.

تازه واردها

۶ تیم حکم “تازه وارد” را در لیگ یک این فصل دارند. فجرسپاسی با سقوط از لیگ برتر به دسته یک رسیده است و امید وحدت خراسان با خرید امتیاز شهرخودرویی که سقوط کرده، حضور در لیگ یک را تجربه می‌کند. چوکا تالش و ون‌پارس اصفهان از لیگ دو وارد مهمانی آزادگانی‌ها شده‌اند و شاهین بندر عامری بوشهر با وجود صعود امتیازش را به خلیج فارس ماهشهر فروخت تا این تیم ماهشهری برای صعود به لیگ برتر بجنگد.

چادر ملو اردکان و دریای کاسپین بابل هم دو تیمی هستند که امسال قرار است در لیگ یک شرکت کنند و برای صعود به لیگ برتر رقابت کنند. استان یزد بالاخره و بعد از سال‌ها صاحب امتیاز در لیگ یک شد و هواداران یزدی می‌توانند در دومین سطح فوتبال ایران بازی کنند.

انتقال امتیاز

قصه انتقال امتیاز بارها نام تیم‌های مختلف را برای لیگ یکی شدن مطرح کرد و سرانجام اما تیم‌هایی چون خلیج فارس ماهشهر با خرید امتیاز شاهین بندر عامری، چادرملو اردکان با خرید امتیاز قشقایی، دریای کاسپین بابل با خرید امتیاز رایکا و امید وحدت خراسان با خرید امتیاز شهرخودرو لیگ یکی شدند.

مدعیان اصلی: پارس جنوبی، شمس آذر قزوین – خیبر خرم‌آباد – استقلال خوزستان

دور از انتظارها: آرمان گهر – استقلال ملاثانی – خوشه طلایی ساوه

ستاره‌های خاموش: سایپا – فجرسپاسی – مس شهر بابک

لب تیغی‌ها: امید وحدت خراسان – شهرداری همدان – چوکا تالش

برنامه هفته نخست لیگ یک به شرح زیر است:

شنبه ۵ شهریور

مس شهر بابک – شهرداری آستارا، ساعت ۱۸:۴۵
خیبر خرم‌آباد – پارس جنوبی، ساعت ۱۹:۱۵
چوکا تالش – امید وحدت خراسان، ساعت ۱۹:۱۵
شمس آذر قزوین – خوشه طلایی ساوه، ساعت ۱۹:۱۵

یک‌شنبه، ۶ شهریور

چادرملو اردکان – آرمان‌گهر، ساعت ۱۹
سایپا – دریای کاسپین بابل، ساعت ۱۹:۱۵
ون‌پارس اصفهان – فجرسپاسی، ساعت ۱۹:۱۵
استقلال خوزستان – شهرداری همدان، ساعت ۱۹:۳۰
خلیج فارس ماهشهر – استقلال ملاثانی، ساعت ۱۹:۳۰

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.