×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
آماده تغییر رویکرد در بخش کشاورزی باشید/ رشد ۶ درصدی تولیدات کشاورزی در سال جاری

تجارت گردان | آماده تغییر رویکرد در بخش کشاورزی باشید/ رشد 6 درصدی تولیدات کشاورزی در سال جاری

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از ایلنا، عباس کشاورز در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه نهاده‌های کشاررزی با تاکید بر اینکه تعامل ما با کشاورزان خیلی بیشتر شده است، افرود: این اتفاق به دلیل همکاری و درک متقابلی است که بین بخش دولتی، خصوصی و کشاورزان به وجود آمده است.

 وی ادامه داد: به طور مثال اخیرا ثبت سموم کشاورزی در سازمان حفظ نباتات با سرعت بیشتری انجام می‌شود نشانه درک این سازمان از شرایط است.

 کشاورز با بیان اینکه هر روز جنگ اقتصادی در حال شدت گرفتن است، اظهار کرد: با کمک بخش خصوصی تا امروز هیچ مشکلی در بخش تامین نهاده‌های تولید پیش نیامده و حتی فضا آرام‌تر است که این نیز نشانه همکاری خوب بخش خصوصی در شرایط کنونی است.

 به گفته سرپرست وزارت جهاد کشاورزی؛ هیچ گزارشی حاکی از  کم‌یابی و گرانی نهاده‌های کشاورزی وجود ندارد و سم و کود و مکمل‌های دارویی دامی به میزان نیاز و حتی بیشتر از نیاز در کشور وجود دارد.

عباس کشاورز تاکید کرد: به رغم تمامی تلاش‌های انجام شده و همکاری‌ها با توجه به شرایط پیش آمده برای کشور باید بخش تولید و فنی خود را برای تغییر رویکرد آماده کنند.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار برند کود کشاورزی در کشور داریم افزود: تاکنون ۹۴۰۰ برند ثبت و عرضه شده که این نشاندهنده رابطه مدیریت شده بین تامین،‌ تقاضا و عرضه است.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه در آغاز کشت بهاره قرار داریم، اظهار کرد: هیچ مشکلی در تامین نهادهای کشاورزی وجود ندارد و حتی با تامین بیش از نیاز مواجه هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۷۰ تا ۴۰ درصد بیش از نیاز نهاده کشاورزی بسته به نوع آن در کشور وجود دارد .

کشاورز با تاکید بر اینکه اتفاقات اخیر نشان می‌دهد باید سیاست‌های خود را در حوزه تولید تغییر دهیم، گفت: برخی کشورهای خارجی به دلیل شرایط تحریمی که برای ما بوجود آمده ایران را ترک کرده و برخی دیگر با انعطاف‌پذیری بیشتر مانده‌اند اما همگی این اتفاقات نشان از تغییرات بزرگی دارد که باید سیاست‌های ما نسبت به آن تغییر کند.

وی اضافه کرد: سیاست ما در این شرایط کاهش تدریجی وابستگی با مشارکت بخش خصوصی است که در این زمینه گام‌هایی نیز برداشته ایم .

کشاورز یکی از مثال های این گام‌ها را تولید بذر هیبرید با کمک تولیدکنندگان داخلی عنوان کرد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی تولید محصولات کشاورزی در سال جاری را مکتوب ارزیابی کرد و گفت: امسال تولیدات کشاورزی بیش از ۶ رشد داشته و پیش بینی می‌کنیم روند رو به رشد تولید در این حوزه ادامه داشته باشد.

کشاورز با تاکید بر اینکه در حال حاضر چاره‌ای جز توجه بیشتر به تولید نداریم افزود: در مجموعه دولت و بخش خصوصی تولیدکنندگان و بخش فنی باید همگی آماده تحولات در این زمینه باشند.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در پایان سخنان خود اعتقاد خود را افزایش خصوصی سازی دانست و گفت: از بخش خصوصی می‌خواهم که حضور فعال‌تری داشته باشد و از همکاران خارجی خود بخواهد که برای اهداف تعیین شده در راستای تغییر رویکرد ما در بخش کشاورزی در ایران حضور داشته باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.