×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
آماده سازی شبکه رشد برای ورود به سال تحصیلی/بارگذاری ۲۰۰۰ محتوای جدید

تجارت گردان | آماده سازی شبکه رشد برای ورود به سال تحصیلی/بارگذاری ۲۰۰۰ محتوای جدید

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، محمدابراهیم محمدی در گفت وگو با ایسنا، درباره روند آماده سازی شبکه رشد برای ورود به سال تحصیلی جدید توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: پیرو تاکید وزیر و به دلیل وضعیتی که پیش آمده اقدام به تولید بسته آموزشی در شبکه رشد کرده ایم که شامل چند بخش مختلف است و می تواند برای معلم در حیطه دانش افزایی، توان بخشی و ارتقای مهارت، کمک کار خوبی باشد.

وی افزود: به عنوان مثال در هر پایه الگوی تدریس معلم برای دانش آموز قرار داده شده و فیلم متناسب همان پایه و همان درس، محتوای الکترونیکی مرتبط و منابعی اعم از کتاب و مقاله که می تواند برای معلم مفید باشد را پیش بینی کرده ایم.

 مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری های آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه شبکه ملی رشد از آغاز تاسیس در صدد یاری رساندن به معلم بوده است گفت: شبکه رشد تلاش می کند ضمن کمک به معلم برای ارتقای مهارت های تدریس و ارائه محتوای مکمل مرتبط با آن، به تنظیم کلاس متناسب با فضای یاددهی- یادگیری نیز کمک کند.

محمدی ادامه داد: از ابتدای سال تحصیلی جدید یعنی نیمه شهریور،  شبکه ملی رشد نیز مورد استفاده مخاطبان قرار می گیرد و اهتمام نخست و جدی اش افزایش محتوای آموزشی در اختیار معلم است گفت: علاوه بر محتوای کنونی، ۷۵۰۰ دقیقه فیلم مرتبط آموزشی دوره فنی و حرفه ای و هچنین الگوهای جدید تدریس در دست تولید است.

وی افزود: ده ها هزار ساعت برنامه، فیلم و محتوای آموزشی در شبکه ملی رشد داریم اما باز هم از استان ها درخواست مشارکت کردیم که خوب وارد میدان شدند و طی فراخوانی که اعلام شده ۲۰ استان محتواهای تولید شده در استان را برای ما ارسال کردند. آثار رسیده به دفاتر تالیف دوره متوسطه فنی و نظری جهت بررسی و گزینش، ارسال شد تا با نظر کارشناسان همان رشته در شبکه بارگذاری شود.

وی ادامه داد: طی فراخوان اعلام شده ۸۰ هزار محتوا رسیده بود که بعد از داوری، ۲۰۰۰ محتوا پایش شد و بر حسب مقاطع و دوره های مختلف  درس های مختلف در شبکه بارگذاری شد. شبکه ملی رشد برای سال تحصیلی جدید با دست پر تری به میدان آمده و می تواند  بخش زیادی از نیازهایی که وجود دارد را مرتفع کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.