×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
آمادگی ایران برای تنظیم سند همکاری جامع مبادلات تجاری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، علی‌اکبر محرابیان در نشست با «رشید المعموری» مشاور نخست وزیر عراق که با حضور سفیر کشور عراق در ایران، در وزارت نیرو برگزار شد، با اشاره به تعاملات خوب دو کشور ایران و عراق گفت: امیدوارم این تعاملات منجر به توسعه همکاری‌های متقابل در حوزه برق به نفع دو کشور شود.

وی با اشاره به آمادگی ایران برای تأمین نیازهای برقی کشور عراق اظهار کرد: رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی ایران، به توسعه روابط خارجی با کشورهای مختلف به‌ویژه همسایگان علاقه‌مند بوده و از توسعه این روابط استقبال می‌کند.

رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و عراق با اشاره به توانایی تأمین برق عراق طی ۲۰ سال آینده به شرط برنامه‌ریزی بلند مدت، از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تنظیم سند همکاری جامع در زمینه مبادلات تجاری با کشور عراق خبر داد.

در ادامه المعموری، مشاور نخست وزیر عراق با تاکید بر توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور در سال‌های اخیر، اظهار امیدواری کرد که شاهد توسعه هر چه بیشتر روابط فی‌مابین دو کشور طی سال‌های آتی باشیم.

وی در خصوص خط آهن شلمچه-بصره، واردات گاز از ایران و افزایش تعاملات تجاری نیز توضیخاتی ارائه داد و در ادامه اظهار امیدواری کرد که تمامی مطالبات یاد شده در این زمینه‌ها به‌زودی پرداخت شود.

در پایان طرفین توافق کردند، ظرف مدت یک هفته، سه پیش نویس الحاقیه قرارداد فروش برق به کشور عراق توسط شرکت توانیر تهیه شده و برای اظهار نظر و انتخاب نهایی به طرف عراقی ارسال شود. همچنین نمایندگان دو کشور توافق کردند تا در خصوص بررسی و رفع چالش‌های پروژه‌های مختلف شرکت‌های ایرانی در کشور عراق کارگروه ویژه‌ای را تشکیل دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.