×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
آمادگی بانک توسعه تعاون برای ارائه خدمات ارزی به صنایع پایین دستی پتروشیمی

مدیر عامل بانک توسعه تعاون در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت:این بانک به عنوان نهاد مالی تخصصی بخش تعاون کشور در سال ۱۳۸۸ و به دنبال ابلاغ سیاست های کلی اصل ۴۴ تاسیس شد.

محمد شیخ حسینی افزود:دولت با هدف حمایت از بخشی خاص اقدام به ایجاد بانک های توسعه ای می کنند.

وی اعلام کرد:در دهه گذشته به واسطه مشکلات اقتصادی و تحریم های ناجوانمردانه علیه کشورمان،دولت ها نتوانسته اند به تقویت بانک توسعه تعاون در قالب بودجه های سالانه بپردازند.

این مقام ارشد بانکی بیان کرد:بانک توسعه تعاون با وجود تمام مشکلات و چالش ها در دو سال اخیر در تعامل با بدنه حاکمیت و بازیگران بخش تعاون توانسته است به اندازه ۱۰ سال پیش از آن تسهیلات به تعاونی ها و فعالان بخش تعاون بپردازد.

شیخ حسینی گفت:بخش تعاون با توجه به ویژگی فرابخشی به رغم سهم پایین در اقتصاد اما ظرفیت بسیار بالایی دارد.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون یادآور شد:بخش تعاون می تواند به عنوان تسهیلگر بخش خصوصی و سایر بازیگران اقتصاد قرار گیرد.

به گفته این مقام بانکی،بانک توسعه تعاون با تمام توان و ظرفیتی که دارد در خدمت بخش تعاون و فعالان صنعت پتروشیمی قرار دارد.

شیخ حسینی تاکید کرد:بانک توسعه تعاون به عنوان یک بانک چابک همچون بانک های تجاری اقدام به تجهیز منابع می کند اما در مقابل به تمام تکالیف قانونی خود به عنوان یک نهاد توسعه ای عمل می کند.

وی بیان کرد:به تازگی با صندوق توسعه ملی ۳۰۰ میلیون یورو قرارداد عاملیت منعقد کرده ایم و این آمادگی را داریم تسهیلات و خدمات ارزی و ریالی مناسب به فعالان بخش پایین دستی پتروشیمی ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی یک صنعت کم ریسک و پربازده است،گفت:با آغوش باز می توانیم یک همکاری بلندمدت را با فعالان صنعت پتروشیمی تعریف کنیم. بانک توسعه تعاون به عنوان نهاد مالی توسعه ای در خدمت رشد تولید و ارتقای اقتصاد کشور است.

بانک اول اصناف

بهمن عبداللهی،رئیس اتاق تعاون ایران نیز در مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه بین المللی ایران کمیکال گفت:اقتصاد ایران بانک محور است و بیش از ۸۰ درصد تامین مالی اقتصاد از سوی بانک ها انجام می شود.

وی افزود:از سال های گذشته روسای اتاق اصناف به دنبال تاسیس بانک اصناف بودند اما محدودیت های قانونی اجازه تاسیس بانک جدیدی را نمی دهد.با توجه به مشابهت های فعالیت های بخش تعاون با اصناف،بانک توسعه تعاون می تواند به عنوان بانک اول اصناف نیز محسوب شود.

وی ادامه داد:با تمرکز منابع اصناف در بانک توسعه تعاون می توان تعامل برد- برد برای دو طرف تعریف کرد.

تنها بانک حاضر در نمایشگاه ایران کمیکال

گفتنی است،بانک توسعه تعاون تنها بانک حاضر در اولین نمایشگاه بین المللی ایران کمیکال است.این نمایشگاه با حضور تولیدکنندگان برتر ملی و اتحادیه صنف تهیه کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی تهران، به همت اتاق تعاون ایران ازدوم تا پنجم دی ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران دائر است.

گروه‌های کالایی در این نمایشگاه شامل مواد پایه شیمیایی، پوشش های حفاظتی صنعت شیمیایی، صنایع غذایی، کشاورزی، تولید صنعتی(ساخت)، صنایع نساجی، چرم مصنوعی، سلولوزی و بهداشتی و آرایشی همچنین دارو، تجهیزات پزشکی و تجهزات آزمایشگاهی، فرآورده ها و مشتقات نفتی، فرآورده های پارافینی، حلال های شیمیایی،پلیمرها،لاستیکی وپلاستیکی،ماشین آلات وتجهیزات،دانش بنیان ها، استارتاپ ها، پارک های علم و فناوری و خدمات است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.