×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
آمادگی برای احداث زیرساخت شارژ خودروهای برقی/ ۵.۲ میلیون تومان صرفه‌جویی؛ با جایگزین کردن برق و بنزین

تجارت گردان | آمادگی برای احداث زیرساخت شارژ خودروهای برقی/ ۵.۲ میلیون تومان صرفه‌جویی؛ با جایگزین کردن برق و بنزین

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، مصطفی رجبی مشهدی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره تامین زیرساخت برای احداث ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی اظهار داشت: وزارت نیرو تامین‌کننده زیرساخت‌ ایستگاه‌های شارژ خودرو و موتورسیکلت‌های برقی است، در این رابطه سال گذشته تفاهمنامه‌ای با مپنا به امضا رسید که در نقاطی که اعلام می‌شود، ظرف مدت ۱۵ روز نسبت به ایجاد زیرساخت برای اتصال به شبکه برق سراسری اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو ایستگاه در برج میلاد تهران و مشهد به صورت پایلوت احداث شده، افزود: افزایش تعداد ایستگاه‌ها متناسب با خودروهای برقی است که تردد می‌کنند.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: شهرداری درخواست توسعه ناوگان برقی حمل و نقل عمومی را از دولت داشته و وزارت نیرو در پاسخ به این تقاضا اعلام آمادگی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: برقی شدن خودروها قطعا به نفع مردم و صنعت برق است، خودروهای عمومی می‌توانند از مزیت انرژی فراوان و ارزان استفاده کنند، یعنی در ساعاتی از شبانه روز که مصرف پایین است نسبت به شارژ باتری اقدام و در طول روز تردد داشته باشند.

رجبی‌مشهدی خاطرنشان کرد: استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی علاوه بر مباحث صرفه اقتصادی برای محیط زیست نیز بسیار با اهمیت است. در حال حاضر ۷۰ درصد آلایندگی هوا در کلانشهر تهران مربوط به تردد اتوبوس و موتورسیکلت‌ها است که با استفاده از خودروهای برقی تا حد زیادی این مسئله قابل حل خواهد بود.

وی با بیان اینکه اکنون ما توان ساخت صددرصدی تجهیزات مورد نیاز ایستگاه‌های شارژ برقی را در داخل کشور داریم، گفت: برنامه‌ریزی صنعت برق این است که در سال جاری کلیه خدمات مربوط به مشترکین را که از طریق موتورسیکلت‌های بنزینی انجام می‌داد، از طریق موتورسیکلت‌های برقی انجام دهد. 

سخنگوی صنعت برق درباره تعیین نرخ برق استفاده‌کنندگان از خودروی برقی نیز اظهار داشت: قیمت برق بر اساس نرخ برق تجاری محاسبه می‌شود و برای هر کیلووات ساعت حدود ۸۰ تومان خواهد بود.

وی با اشاره به صرفه اقتصادی استفاده از برق به عنوان سوخت به جای بنزین تاکید کرد: با توجه به قیمت کنونی بنزین، موتورسیکلتی که ۲۰۰ کیلومتر پیمایش و سالانه ۲۱۰۰ لیتر مصرف بنزین دارد، اگر به جای بنزین از برق به عنوان سوخت استفاده کند سالانه ۵٫۲ میلیون تومان کاهش هزینه و صرفه‌جویی خواهد داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.