×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
آمادگی برگزاری کنکور در دهه سوم تیرماه را داریم

تجارت گردان | آمادگی برگزاری کنکور در دهه سوم تیرماه را داریم

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش آموزش وپرورش، محسن حاجی میرزایی با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به بیان مسائل آموزشی پیش‌روی دانش‌آموزان پرداخت و افزود: دانش‌آموزان پایه ۱۲ برای ما اهمیت ویژه‌ای دارند؛ بنابراین این افراد باید بخش عظیمی از محتوای آموزشی و شروع سال جدید را با مرور درس‌ها و تقویت یادگیری‌ها همراه کنند؛ ما اردیبهشت را مدنظر داریم که در این ماه مرور درس‌ها صورت گیرد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: کرونا به عنوان یک پدیده عالم‌گیر مخاطرات زیادی را برای همه به وجود آورد؛ حدود ۱.۵ میلیارد دانش‌آموز و دانشجو از رفتن به مدرسه محروم شدند که بیش از ۹۰ درصد جمعیت در دنیا را شامل می‌شود لذا باید کشورها برای این وقفه تدبیر می‌کردند.

هنگام راه‌اندازی شبکه شاد ۷۵ درصد محتوا تدریس شده بود

وی افزود: ما هم در همان روزهای اول برای این موضوع باید واکنش نشان می‌دادیم که تلویزیون به کمک ما آمد، به معلمان هم فراخوان دادیم که آموزش تعطیل نشود آنان با کارهای خلاقانه به کمک ما پیوستند. وقتی شبکه شاد را راه‌اندازی کردیم ۷۵ درصد محتوا تدریس شده بود. در این شبکه ارزیابی از مجموعه آموخته شده، صورت می‌گیرد و مابقی دوره آموزشی طبق محتوا به پایان رسانده می‌شود.

۹.۵ میلیون نفر وارد این سامانه شده‌اند

حاجی میرزایی گفت: روز نیمه شعبان آغاز این شبکه از دوره ابتدایی بود و با دوره متوسطه ادامه پیدا کرد. ۹.۵ میلیون نفر وارد این سامانه شده‌اند، ۱۱۲ هزار مدیر و حدود ۵۰۰ هزار معلم در این سامانه کار می‌کنند. این شبکه ۷ میلیون کاربر در روز دارد که کار آموزش را انجام می‌دهند و ۱.۷ کلاس درس و گروه درسی تشکیل شده است.

در ۴ روز اخیر ۹۶ میلیون فایل و ۲۳۴ میلیون پیام مبادله شده است

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در طول ۴ روز اخیر ۹۶ میلیون فایل و بیش از ۲۳۴ میلیون پیام در این شبکه مبادله شده است که این پیام‌ها در یک محیط امن و ایزوله بین دانش‌آموز و معلم است.

وی اضافه کرد: ما به عنوان متولی امر آموزش جامعه، مسئول هستیم که آموزش را در دسترس عموم دانش‌آموزان قرار دهیم و از انتقال مفاهیم اطمینان یابیم. در این شبکه تسلط زیاد داریم که به طور متمرکز بر آموزش کنترل داشته باشیم و محتوای آموزشی را بسنجیم.

از حیث آزمون‌ها تابع سیاست وزارت بهداشت هستیم

حاجی میرزایی گفت: از حیث آزمون‌ها تابع سیاست وزارت بهداشت هستیم اگر بتوانیم با رعایت پروتکل حضور دانش‌آموزان را داشته باشیم آزمون را حضوری برگزار می‌کنیم چراکه اولویت اصلی برگزاری آزمون به صورت حضوری است که در این صورت سهم معلمان را در آزمون افزایش می‌دهیم.

شبکه شاد اپلیکیشن اختصاصی آموزش و پرورش است

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که کلاس‌ها در این شبکه برخط هستند افزود: در این شبکه برخط به این معنا که معلم محتوای آموزشی را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد، وجود دارد. شبکه شاد اپلیکیشن اختصاصی آموزش و پرورش است، با فروکش کردن کرونا هم آمادگی داریم بلافاصله دوره آموزشی را منتقل کنیم.

حاجی میرزایی گفت: معلمان مسئول هستند سال تحصیلی را به انجام برسانند و محتوای آموزشی را به دانش‌آموزان منتقل کنند لذا کار معلمان تعطیل نیست و اکنون نیز با علاقه‌مندی به میدان آمدند، ما نیز باید از آنان حمایت کنیم با این امکان این کار را انجام دادیم چراکه کار معلمان تسهیل‌دهنده است‌.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پیش‌بینی کردیم در آینده این سامانه، معلمان تدریس‌های خود را به اشتراک بگذرانند گفت: حدود ۳۰ درصد معلمان از یک منطقه به منطقه دیگر تردد می‌کنند که نگرانی‌ها را تشدید می‌کند ما در هر منطقه باید پروتکل وزارت بهداشت و فاصله اجتماعی را رعایت کنیم که در برخی کلاس‌ها این امکان وجود ندارد.

وی گفت: طبق بررسی‌های محققان، ۱۲ درصد فعالیت مدارس و ۲۲ درصد تردد در شکستن فاصله اجتماعی موثر است و دانش‌آموزان ۲۵ درصد سهم تردد را افزایش می‌دهند. مدارس و واحدهای آموزشی در دنیا اولین مکانی هستند که تعطیل می‌شوند و آخرین مکانی‌اند که برای باز شدن آنان اقدام می‌شود. ما برای بازگشایی مدارس تابع سیاست ستاد کرونا هستیم.

ممکن است آزمون‌ها غیرحضوری باشد

وزیر آموزش و پرورش گفت: می‌توانیم با رعایت فاصله در سالن‌های بزرگ همچنین با رعایت پروتکل برای برگزاری آزمون حضوری که بر آن تاکید داریم، برنامه‌ریزی کنیم اما اگر شرایط طوری باشد که وزارت بهداشت این موضوع را اجازه ندهد به سمت آزمون غیرحضوری پیش می‌رویم.

وی گفت: روزانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر به شبکه شاد وارد می‌شوند همچنین اتاق تلفنی طراحی شده که پاسخگوی ابهامات و برخی اشکالات است هیچ اپلیکیشن داخلی نیست که این مقدار کاربر داشته باشد.

حاجی میرزایی درباره بانک اطلاعاتی در شبکه شاد و امنیت این شبکه گفت: اطمینان می‌دهم امنیت اطلاعات خانواده‌ها و دانش‌آموزان برای ما اهمیت دارد اطلاعات نزد وزارتخانه است و امنیت آن تضمین شده است.

وزیر آموزش و پرورش درباره اینترنت شبکه شاد نیز گفت: در ستاد مبارزه با کرونا طرح موضوع کردیم که این موضوع جایگزین آموزش است لذا برای اینترنت آن تلاش می‌کنیم تا شرایط را برای کاربران تامین کنیم.

وی ادامه داد: امر آموزش نباید تعطیل شود و محیط باید برای آموزش مناسب باشد در جایی که اینترنت نیست تولید بسته آموزش را داریم به مدیران گفتیم معلمان باید به این سامانه بپیوندند تا جریان آموزش ادامه پیدا کند. اگر تعداد دانش‌آموزانی که در این شبکه شرکت نکردند علت‌یابی شوند برای آموزش آنان تدبیر می‌شود.

حاجی میرزایی گفت: از امکانات حضور محروم هستیم اما ابزار فراهم شده قابلیت‌های متمایزی دارد، پیش‌بینی کردیم در این سامانه کانالی برای معاونت پرورشی و فرهنگی باشد تا برنامه تربیتی لازم را طراحی کند همچنین کانالی برای انجمن اولیا مربیان درست کردیم که با والدین ارتباط برقرار کند.

وی با تاکید براینکه والدین درگیر آموزش بچه‌ها شده‌اند گفت: کانالی برای تربیت بدنی و سلامت دانش‌آموزان در این شبکه طراحی شده است و تمام اقدامات در کلاس حقیقی در این شبکه بازسازی می‌شود. همچنین جشنواره رشد با ده‌ها هزار فیلم به عنوان یک ذخیره در اختیار معلمان قرار گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: درمورد مدارس غیردولتی دو نوع هزینه دریافت می‌شود؛ هزینه در برابر خدمات آموزشی و دیگری فعالیت‌های فوق برنامه؛ باید تا پایان سال تحصیلی اولیا مدارا کنند و درباره بازپس‌گیری فعالیت‌های انجام شده، نباید صحبتی شود اما درباره خدمات ارائه نشده هزینه‌ها باید مطالبه شود.

حاجی میرزایی درباره اینکه آیا تمام مدارس باید بعد از دوشنبه با شبکه شاد با بچه‌ها ارتباط برقرار کنند پاسخ داد باید این کار از طریق این شبکه صورت گیرد.

وی افزود: ۳۰۰۰۲۲۳۰ سامانه‌ای است که به سوالات درباره شبکه شاد پاسخگوست. طبق آمار وقتی بیش از ۳۰ میلیون فایل در این شبکه مبادله می‌شود نشان می‌دهد مجموعه کار می‌کند البته انکار نمی‌کنم در برخی موارد مشکلاتی هست که مصمم هستیم اشکالات را رفع کنیم.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به خانواده‌ها گفت: برای استمرار آموزش راه دیگری وجود نداشت لذا باید این مسیر را تمرین کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.