×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
آمادگی کامل وزارت جهاد کشاورزی برای مبارزه با آفات و بیماری‌های گندم

تجارت گردان | آمادگی کامل وزارت جهاد کشاورزی برای مبارزه با آفات و بیماری‌های گندم

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، « کاظم خاوازی » در نشست بررسی روند اقدامات مبارزه با بیماری‌های گندم که با حضور مدیران ارشد و روسای سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها در محل این وزارت برگزار شد، افزود: موضوع مبارزه با آفات و بیماری‌های گندم برای ما با اهمیت است که باید درخصوص اقدامات انجام شده، گزارشی تهیه و به هیات دولت ارائه شود.

وی اظهارداشت: در گزارش مذکور باید عنوان شود که این بیماری هر چند وقت یکبار در کشور به وجود می‌آید و ناوگان وزارت جهاد کشاورزی چه میزان آمادگی دارد.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر یادآوری اقدامات انجام شده در گزارش ها، تصریح کرد: همچنین باید در این گزارش ها میزان حمایت های لازم نیز ذکر شود.

خاوازی با بیان این که گزارش اقدامات انجام شده برای مبارزه با بیماری‌های گندم به طور احتمالی در جلسه هیات دولت فردا مطرح خواهد شد، اظهارامیدواری کرد: با همکاری سازمان حفظ نباتات کشور و روسای جهاد کشاورزی استان‌ها با مهار آفات و بیماری‌های گندم از این مرحله به سلامت عبور خواهیم کرد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به صحبت‌های روز چهارشنبه هفته گذشته مقام معظم رهبری درباره محصولات اساسی به ویژه گندم و تولید آن، گفت: پیش‌بینی تولید را بر اساس گزارش‌های مجری طرح گندم منتقل کرده ایم و امیدواریم محقق شود.

مبارزه با زنگ زرد گندم در سطح  ۳۴۵ هزار هکتار

رییس سازمان حفظ نباتات کشور نیز گفت: از ابتدای سطح مبارزه تاکنون  ۳۴۵ هزار هکتار مبارزه با زنگ زرد آفات گندم در کشور انجام شده که نسبت به سال گذشته رشد چهار برابری را نشان می دهد.

« محمدرضا درگاهی» در نشست بررسی روند اقدامات مبارزه با بیماری های گندم با تشریح اقدامات انجام شده افزود: امسال ۷۱۵ هزار هکتار مبارزه با سایر بیماری‌های گندم صورت گرفته که نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

وی اظهارداشت: مبارزه با علف‌های هرز تا به امروز در سطح ۷۰۰ هزار هکتار انجام شده است.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور تصریح کرد: تاکنون درسطح ۱۷۶ هزار هکتار از مزارع با سن گندم مبارزه انجام شده است.

وی با بیان اینکه آفت زنگ زرد گندم از ملخ صحرایی مهمتر نیست، گفت: اگر مبارزه با ملخ صحرایی انجام ‌نشود آثاری از محصولات زراعی و باغی در کشور وجود نخواهد داشت.

درگاهی با اشاره به مدیریت مزارع در مراحل کاشت، داشت و برداشت، ادامه داد: در بخش کاشت موضوع بذر از اهمیت ویژه ای برخوردار است، بیش از ۶۰ درصد از بذر مصرفی در کشور خودمصرفی است و این بحث بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.