×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
آمار نوسازی در شهر تهران نسبت به سال گذشته ۳ برابر شد 

به گزارش تجارت گردان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفت و گو با برنامه رادیو اقتصاد با بیان این که متولی اصلی نوسازی شهری، شهرداری‌ها هستند، عنوان کرد: در دولت سیزدهم و با توجه به نگاه مثبت وزیر راه و شهرسازی که شهرداری‌ها را شرکای راهبردی وزارت راه و شهرسازی می‌دانند، شتاب‌دهی به نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده در اولویت قرار گرفته است.

آمار نوسازی در شهر تهران نسبت به سال گذشته ۳ برابر شد

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان این که همکاری پر رنگ شهرداری‌ها و وزارت راه و شهرسازی منجر به تسریع نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده می‌شود، گفت: شهرهایی که اکنون از رتبه بالایی در نوسازی بافت‌های فرسوده برخوردارند؛ عمدتا شهرهایی هستند که شهرداری‌های آن‌ها در زمینه نوسازی مسکن بسیار فعال هستند از جمله شهرداری تهران که آمار نوسازی آن نسبت به سال گذشته سه برابر شده است.

آیینی ادامه داد: به منظور افزایش همکاری با شهرداری‌ها متن تفاهمنامه‌ای را برای ادارات کل راه و شهرسازی ارسال کرده و از آن‌ها خواسته‌ایم این تفاهمنامه را با شهرداری‌های استان خود امضا کنند، این امر علاوه بر این که سرآغاز همکاری جدی‌تر با شهرداری‌ها خواهد بود؛ منجر به شتاب‌بخشی نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد نیز می‌شود. 

موافقت ۱۶۰ شهرداری برای ارایه مشوق‌های شهرسازانه

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با اشاره به این که تاکنون با ۱۶۰ شهرداری این تفاهمنامه امضا شده و کار به خوبی پیش می‌رود، عنوان کرد: در این تفاهمنامه وظایفی برای شهرداری‌ها و وظایفی برای وزارت راه و شهرسازی در نظر گرفته شده است. در این تفاهمنامه از شهرداری‌ها خواسته شده تا سهم خود از ساخت سالانه ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های ناکارآمد را با اعطای مشوق‌های شهرسازانه، مالی، اداری و بسته تشویقی ۱۹ بندی به متقاضیان انجام دهند.

اطلاع‌رسانی گسترده به ساکنان بافت‌های فرسوده برای نوسازی

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: شهرداری‌ها می‌توانند در این مسیر برای اطلاع‌رسانی و تشویق شهروندان به نوسازی واحدهای فرسوده از توان و ظرفیت گروه‌های جهادی متخصص، بسیج محلات، دفاتر تسهیلگیری و .. استفاده کنند. همچنین مردم باید بدانند در صورت انجام نشدن کارها باید به چه نهاد و سازمانی مراجعه کنند.

ارایه تخفیف ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی صدور مجوزها در بافت‌های فرسوده شهرها

وی کاهش زمان صدور پروانه، ارایه تخفیف ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی در صدور مجوزها، همکاری در تدوین برنامه توسعه محلات، ثبت اطلاعات صدور پروانه‌های ساخت و پیشرفت فیزیکی این پروانه‌ها در سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری را از مواردی برشمرد که در این تفاهمنامه برعهده شهرداری‌ها گذاشته شده است.

حمایت‌ مالی از بهسازی معابر خاکی محلات هدف بازآفرینی در اولویت شرکت بازآفرینی است

به گزارش شرکت بازآفرینی شهری ایران، آیینی تصریح کرد: در مقابل از ادارات کل راه و شهرسازی خواسته‌ایم تا شهرداری‌ها را آموزش دهند، حلقه‌های میانی را راه‌اندازی و مصوبات کمیسیون ماده پنج در بافت‌های فرسوده را خارج از نوبت پیگیری کنند. همچنین شرکت بازآفرینی شهری ایران، حمایت‌های مالی در بهسازی معابر خاکی محلات هدف و نیز تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهرداری‌ها در بافت‌های فرسوده  را در اولویت قرار داده است.

۴۱ هزار واحد بافت فرسوده پایتخت در حال نوسازی است

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به این که اکنون در محلات هدف بازآفرینی شهری ساخت و ساز و نوسازی مسکن در حال انجام است، اظهارکرد: تاکید ما بر مردمی‌سازی است و طی دو سال گذشته در شهر تهران نوسازی بیش از ۴۱ هزار واحد در بافت‌های فرسوده شروع شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.