×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
آمار نویدکیا و مجیدی در تقابل‌های استقلال – سپاهان

به گزارش ایسنا، روز سه‌شنبه، لیگ برتر فوتبال ایران کار خود را پس از حدود یک ماه تعطیلی آغاز خواهد کرد. ۶ هفته تا پایان رقابت‌های لیگ برتر باقی مانده است و تیم‌های مختلفی برای قهرمانی و بقا در این مسابقات به رقابت می‌پردازند.

تیم فوتبال استقلال پس از حذف در رقابت‌های جام حذفی، کار خود را برای حضور در مسابقات باقی مانده لیگ برتر آغاز کرده است و چند روز است که تمرینات خود را در مجموعه ورزشی انقلاب پیگیری می‌کند و تا اینجای کار ۲ بازی دوستانه برگزار کرده است. در مقابل تیم سپاهان به تازگی از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا آمده است که آن مسابقات هم برای شاگردان نوید کیا به ناکامی ختم شد و این تیم نتوانست به مرحله حذفی لیگ قهرمانان راه پیدا کند.

دو تیم استقلال و سپاهان در اولین گام خود در ۶ بازی پایانی این فصل از مسابقات لیگ برتر، روز چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت در ورزشگاه  نقش جهان اصفهان، ساعت ۱۸:۳۰ به مصاف یکدیگر می‌روند. شاگردان مجیدی تا اینجای کار با ۵۶ امتیاز در جایگاه اول رقابت‌های لیگ برتر قرار دارند و سپاهان نیز با ۴۵ امتیاز، سوم جدول است.

تقابل این دو تیم باعث شد نگاهی به عملکرد سرمربی‌های این دو تیم یعنی فرهاد مجیدی و محرم نویدکیا در تقابل‌های استقلال و سپاهان بیندازیم. به طور کلی استقلال و سپاهان ۷۹ بار به مصاف هم رفته‌اند که استقلال ۳۰ بار موفق به کسب پیروزی شده، ۲۰ بازی به تساوی منجر شده و زردپوشان اصفهانی نیز در ۲۹ مسابقه پیروز میدان بوده‌اند. بیشترین پیروزی پیاپی در این بازی‌ها متعلق به سپاهان است؛ این تیم طی سال ۸۱ تا ۸۲ در مسابقات مختلف موفق شد در ۵ بازی پشت سر هم آبی‌پوشان پایتخت را شکست دهد.

فرهاد مجیدی و محرم نویدکیا در تقابل‌های استقلال و سپاهان عملکرد متفاوتی داشتند و در دوران بازیگری خود، در بازی‌های متعددی به میدان رفتند. بررسی آماری نشان می‌دهد که نویدکیا در امر گلزنی موفق‌تر از مجیدی بوده است. سرمربی سپاهان در دورانی که برای سپاهان بازی کرده، ۵ بار دروازه استقلال را گشوده و فرهاد مجیدی نیز در این تقابل‌ها موفق به ثبت سه گل شده است.

نویدکیا و مجیدی در دوران مربی‌گری خود در سپاهان و استقلال آمار متقاوتی برجای گذاشتند. نویدکیا به عنوان سرمربی سپاهان، ۳ بار به مصاف استقلال رفته که  دو بازی با پیروزی زردپوشان اصفهانی به پایان رسیده و یک بازی با نتیجه شکست همراه شده است.

مجیدی نیز روی نیمکت استقلال، ۴ بار به مصاف سپاهان رفته است که ۳ بازی با نتیجه پیروزی به پایان رسیده است و یک بازی نیز با پیروزی زردپوشان اصفهانی همراه بوده است. فرهاد مجیدی و محرم نویدکیا، ۲ تقابل رودرو به عنوان سرمربی‌های سپاهان و استقلال داشته‌اند که سهم هر دو مربی،   یک پیروزی بوده است.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.