×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
آمران سلامت، دعوت از مردم برای مقابله با کرونا

۳۰‌ بهمن سال گذشته بود که ورود ویروس کرونا به ایران به صورت رسمی تأیید شد. طولی نکشید که این ویروس در آخرین سال ۹۸ در همه شهرها و استان‌های کشور منتشرشد و هر کدام از دستگاه‌ها و ارگان‌ها در مقابله با این بحران، وظایفی را عهده‌دار شدند. این در حالی بود که با آغاز شیوع ویروس کرونا در چین، نخستین پوسترهای آموزشی جمعیت هلال احمر در ۶ بهمن سال ۱۳۹۸ در فضای مجازی انتشار یافت و مورد استقبال گسترده‌ای در سطح عموم قرار گفت. به طوری که برخی منابع رصد اخبار میزان بازدیدی بالای ۷۰ میلیون را گزارش داده‌اند.

برای نخستین بار در سطح کشور یک دوره عمومی مجازی درخصوص پیشگیری از این بیماری با شرکت تقریباً ۴۰۰ هزار نفر ادامه یافت و این آموزش‌ها به صورت مستمر از طریق فضای مجازی، رسانه‌ها، رسانه ملی، خانه‌های هلال  و هرگونه ابزار آموزشی حضوری و غیر حضوری با استفاده از ظرفیت مربیان، جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر ادامه یافت تا به امروز که در قالب طرح آمران سلامت این آموزش‌ها وارد دوران جدیدی از فعالیت برای تغییر رفتار عملی مردم شده است.
براساس ماده ۲ اساسنامه جمعیت هلال احمر تلاش برای تسکین آلام بشری و حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها بدون در نظر گرفتن نژاد و جنسیت جزو اهداف تشکیل این نهاد مردمی است، از این رو وظایف جمعیت هلال احمر در این بحران بیش از پیش مهم و کلیدی بود.
کار جمعیت هلال احمر با غربالگری و تب‌سنجی مسافران نوروزی در مبادی ورودی و خروجی شهرها آغاز شد. کنترل ۷,۵ میلیون خودرو و تب‌سنجی از ۲۱ میلیون نفر و ابلاغ توصیه‌های ایمنی به این افراد نیز اقدامی ارزنده و شایسته بود که با استفاده از ظرفیت امدادگران انجام شد.
با توجه به اینکه کووید ۱۹، بیماری ناشناخته‌ای برای همه مردم بود، محتوای آموزشی به صورت مستمر برای پیشگیری و مقابله با این بیماری تهیه و تولید و در فضای مجازی منتشر شد. آموزش چهره به چهره به عموم مردم با برپایی ایستگاه‌های آموزشی در دستور کار قرار گرفت. همگام‌ با گروه‌های جهادی و دیگر نهادهای امدادی، داوطلبان دلسوز هلالی هم برای تأمین لوازم و تجهیزات بهداشتی مورد نیاز عموم مردم و کادر درمانی دست به دست هم دادند. علاوه بر تهیه و توزیع ماسک، دستکش و نظایر آن توزیع بسته‌های معیشتی برای خانوارهای کم‌بضاعت و ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی با مشارکت داوطلبان و عوامل اجرایی طرح، معرفی افراد داوطلب به بیمارستان‌ها، کمک به سامانه ۴۰۳۰ با استفاده از ظرفیت داوطلبان، آموزش در مناطق پرخطر و همه و همه اقداماتی بود که تحسین نمایندگان فدراسیون و کمیته صلیب سرخ را در برداشت.

داوطلبان و اعضای جوان و فعال هلال احمر محور اصلی فعالیت‌های این جمعیت ملی هستند و بار دیگر در بحران شیوع کرونا یاری‌رسان هلال احمر در انجام وظایف بودند؛ از زمان شیوع بیماری کرونا در کشور، نیروهای داوطلب جمعیت هلال احمر در اقدامی خودجوش و سازمان یافته نسبت به ضدعفونی معابرعمومی، خیابان‌ها، پایانه‌های اتوبوسرانی، ندامتگاه‌ها و گرمخانه‌ها اقدام کردند. به علاوه با جمع آوری کمک‌های غیر نقدی همچون محصولات حفاظت شخصی و بسته‌بندی ماسک و محلول‌های ضدعفونی کننده، این محصولات را به دست افراد بیمار و نیازمند می‌رساندند. پیگیری و هماهنگی جهت تأمین هزینه تعداد ۴۴ دستگاه ونتیلاتور (دستگاه کمک تنفسی در راستای پیشگیری و مبارزه با کرونا) به ارزش ۶۱ میلیارد و ۱۳۹ میلیون ریال با مشارکت و حمایت خیرین، داوطلبان و بنگاه‌های اقتصادی نیز از جمله این اقدامات بود.

با بهبودی نخستین گروه بیماران کرونایی، جمعیت هلال‌احمر با برپایی نقاهتگاه‌هایی در چند استان کشور، شرایط را برای مراقبت و نگهداری از بیماران بهبود یافته پس از ترخیص از مراکز درمانی فراهم کرد. در این میان تیم‌های سحر سازمان جوانان هم برای حمایت روانی از خانواده جانباختگان، بیماران و عموم مردم وارد میدان شدند.
همچنین جمعیت هلال‌احمر با تدوین پروتکل‌های آموزش خانه‌های هلال، الگویی از همزیستی با کرونا در آموزش حضوری را نیز به اجرا گذاشت.
همه این فعالیت‌ها باعث شده که جمعیت هلال احمر  وارد دوران جدیدی از مقبولیت در عرصه اجتماعی و حاکمیتی شود و امروز به عنوان یکی از مهم‌ترین اعضای ستاد مبارزه با ویروس کرونا همچنان خستگی‌ناپذیر، پرشور و با تکیه بر روحیه جوانان و داوطلبان خود برای نجات جان انسان‌ها همچنان امیدوار و سرافزار برای ساخت جامعه تاب‌آور تلاش کند.

اجرای طرح آمران سلامت از میدان انقلاب تهران  
اجرای طرح آمران سلامت جمعیت هلال احمر در راستای منویات مقام معظم رهبری برای مقابله با ویروس کرونا و با مشارکت بیش از ۱۳ هزار جوان و داوطلب هلال احمر به منظور دعوت مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از روز دوشنبه پنجم آبان ماه با حضور کریم همتی رییس جمعیت هلال احمر در میدان انقلاب تهران آغاز شد.
رییس جمعیت هلال احمر در حاشیه مراسم آغاز اجرای طرح آمران سلامت گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا، جمعیت هلال‌احمر اقدام به اجرای طرح آمران سلامت در سراسر کشور کرده که در این طرح بیش از ۱۳ هزار جوان و داوطلب هلال احمر در ۴۳۰۰ پایگاه از پنجم تا پانزدهم آبان ماه، مردم را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دعوت می کنند.
همتی افزود: در حال حاضر ۱۶۰ پایگاه در تهران فعال است و در هر پایگاه سه امدادگر حضور خواهند داشت که علاوه بر ارائه آموزش همگانی به کسانی که اطلاعات کافی ندارند، میان نیازمندان نیز وسایل حفاظت شخصی همچون ماسک توزیع می کنند.
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: با توجه به افزایش شیوع ویروس کرونا، تمرکز این جمعیت بر کاهش ابتلا به ویروس است تا در کاهش میزان مرگ و میر بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ تاثیر گذار باشیم. همه ما می‌دانیم که کادر درمان خسته شده‌اند بنابراین باید همه تلاش کنیم تا این ویروس به نحوی کنترل شود، امیدواریم با همکاری سایر نهادها نیز، باری از روی دوش مدافعان سلامت برداشته شود.
همتی تاکید کرد: یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید رئیس جمهوری، بحث کمک‌های معیشتی به متاثران از ویروس کرونا بود که براین اساس بیش از ۸۰ هزار بسته کمک معیشتی به فاصله ۱۰ روز میان نیازمندان توزیع خواهد شد.
اجرای طرح آمران سلامت در استان ها 
در اجرای طرح آمران سلامت جمعیت هلال احمر در پیشگیری از بیماری کرونا از پنجم تا ۱۰ آبان ماه بیش از ۴۲۴ هزار نفر از این خدمات بهره‌مند شدند.
در این مدت ۳۴۱ نفر از داوطلبان و جوانان هلال احمر گیلان در قالب ۱۱۲ تیم در طرح آمران سلامت فعالیت کردند.  
سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان ضمن اشاره به تعداد پایگاه های آمران سلامت در استان گیلان افزود: ۷۱ پایگاه آمران سلامت و ۴۱ خانه هلال و همچنین تیم های سیار سحر و سحاب جوانان در این طرح فعال هستند.
وی اظهارداشت: از پنجم تا ۱۰ آبان، بیش از ۵ هزار و ۲۶۴ نفر از خدمات طرح آمران سلامت در استان گیلان بهره مند شده اند.
بهره مندی بیش از ۵۶ هزار و ۲۸۵ نفر از خدمات آمران سلامت در کرمانشاه
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: ۳۰۳  نفر از داوطلبان و جوانان کرمانشاه در قالب ۳۶ تیم در طرح “آمران سلامت” فعالیت دارند.
فرزین معتمدی افزود: از ۵ تا ۱۰ آبان، بیش از ۵۶ هزار و ۲۸۵ نفر از خدمات طرح آمران سلامت در استان کرمانشاه بهره مند شده اند.
خدمت رسانی به بیش از ۵ هزار نفر از طرح آمران سلامت هلال احمر در قم
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم نیز گفت: تاکنون ۵ هزار و ۲۹۹ نفر از طرح آمران سلامت جمعیت هلال احمر استان قم بهره‌مند شدند.
محمدرضا بهرامی افزود: این طرح در مکان‌های پرتردد و شلوغ از جمله حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، خانه‌های هلال، ساختمان ستاد، فروشگاه ها و میادین اصلی شهر، داروخانه هلال احمر، بوستان نرگس، کوه خضرنبی و اکیپ های سیار با حضور ۱۷۲ نفر از جوانان و داوطلبان خواهر و برادر اجرا شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: در اجرای این طرح تعداد ۸۸۴ عدد ماسک توزیع و ۴۳ لیتر محلول ضدعفونی استفاده شده است.
ارائه خدمات به بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در یزد
 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از ارائه خدمت به بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از مردم استان در طرح آمران سلامت هلال احمر استان یزد در سه روز نخست اجرای این طرح خبر داد.
محسن حرازی زاده یزدی افزود: تعداد ۷۲ پایگاه برای آموزش، فرهنگ سازی و ترویج مواجهه با کرونا توسط هلال احمر و در قالب طرح آمران سلامت تشکیل شد که در آن ۲۱۶ نفر روز از اعضای جوانان، داوطلبان و امدادگران مشارکت دارند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار داشت: همچنین با استفاده از ظرفیت خانه های هلال و تیم های سحر و سحاب در سطح استان با تجهیزات حفاظتی بهداشتی، بیش از ۶ هزار و ۵۶۹ نفر از هموطنان را به حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از تجهیزات بهداشتی تشویق کردند که در همین راستا تعداد ۳ هزار و ۷۸۰ ماسک، و بیش از ۱۲۰ لیتر مواد ضد عفونی و بروشور آموزشی توزیع شده است.  
بهره مندی بیش از ۱۱ هزار نفر از خدمات طرح آمران سلامت اردبیل
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل هم از بهره مندی ۱۱ هزار و ۲۷۴ نفر از خدمات طرح آمران سلامت خبر داد.
رامین معبودی افزود: ۳۹ تیم طی سه روز اول اجرای طرح آمران سلامت فعال بوده که این تیم ها شامل ۳۳  تیم ثابت و سیار و ۶ خانه هلال بوده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینکه در سه روز اول اجرای این طرح ۲۹۱ نفر/ روز عضو جمعیت هلال احمر استان اردبیل مشارکت داشته اند، ادامه داد: ۱۷۶ نفر از آن ها برادر و ۱۱۵ نفر هم خواهر بودند.
معبودی اظهار داشت: در این مدت یک هزار و ۷۱۰ عدد ماسک و ۵۲ لیتر محلول ضدعفونی مصرف شده است.
آمران سلامت در آذربایجان شرقی به ۲۹ هزار نفر خدمات ارائه دادند
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی از برپایی ۱۱۱ ایستگاه طرح آمران سلامت درسطح استان آذربایجان شرقی و ارائه خدمات به ۲۹ هزار تن از هموطنان خبر داد.
 حمید حسین پور گفت: در این طرح ۹۸ تن از اعضای خواهران و ۲۰۸ تن از اعضای برادران ایفای نقش کردند و در مدت ۲ قریب به ۴ هزار و ۵۰۰ عدد ماسک در میان شهروندان توزیع کردند.
برپایی ۱۷۰ پایگاه  آمران سلامت و ارائه خدمات به  صد هزار نفر در خراسان رضوی
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی از برپایی ۱۷۰ پایگاه طرح آمران سلامت درسطح استان خراسان رضوی و ارائه خدمات به یکصد هزار نفر از هموطنان خبر داد.
سید مجتبی احمدی گفت: در مدت پنج روز از اجرای طرح، یک هزار و ۸۱۹ نفرروز از اعضا خدمت رسانی به هموطنان را به عهده داشتند و بیش از ۲۸ هزار ماسک میان شهروندان توزیع شد.
وی با اشاره به مصرف ۲۳۶ لیتر مایع ضد عفونی در پایگاه ههای آمران سلامت اظهارداشت: شعب مشهد با ۳۸ پایگاه، کاشمر با ۱۲ پایگاه و نیز جوین، بردسکن، تربت حیدریه و تربت جام هر کدام با ۱۰ پایگاه به ترتیب بیشترین تعداد پایگاه‌های طرح آمران سلامت هلال احمر استان را به خود اختصاص داده اند.
بهره‌مندی بیش از ۴۲ هزار و ۷۰۰ نفر در خوزستان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان از بهره‌مندی بیش از ۴۲ هزار و ۷۰۰ نفر از خدمات ارائه شده در ایستگاه های طرح آمران سلامت استان خوزستان خبر داد.
علی خدادادی با اشاره به فعالیت ۶۷۵ نفر از جوانان و داوطلبان هلال احمر استان اظهارداشت: آنها با برپایی ۲۲۵ پایگاه ثابت و سیار، در اماکن پرتردد شهری حاضر شده و به ارائه خدمت می پردازند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان افزود: مجریان این طرح علاوه بر ارائه راهنمایی‌های لسانی به افرادی که نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی کم توجهی کرده و سلامت خود و جامعه را به مخاطره انداخته اند، بیش از ۲۳ هزار و ۸۰۰ ماسک نیز اهدا کردند.
۱۶ هزار نفر در خراسان جنوبی تحت پوشش طرح آمران سلامت قرار گرفتند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: از ابتدای اجرای طرح آمران سلامت ‌تاکنون ۱۶ هزار و ۳۳۵ نفر تحت پوشش خدمات ارائه شده قرار گرفتند.
محمدرضا رضایی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح بیش از ۵۰۰ نفر از جوانان داوطلب هلال احمر در قالب ۶۱ پایگاه ثابت و ۶۵ تیم سیار به ارائه خدماتی پیرامون قطع زنجیره انتقال کرونا می پردازند، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۵ هزار ماسک بین افرادی که از پوشیدن آن در محیط های عمومی خودداری می کند توزیع شده است.
بهره مندی بیش از ۷ هزار و ۷۰۰ نفر در  ایلام 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام نیز با اشاره به اجرای طرح ملی آمران سلامت با هدف مبارزه با شیوع کرونا گفت: از آغاز طرح پنجم آبان ۷ هزار و ۷۲۲ نفر در سراسر استان از خدمات این طرح بهره‌مند شده اند.
علی اصغر علی اکبری بیان کرد: ۵۰۰ نفر روز از اعضای جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان در قالب ۴۸ تیم در طرح “آمران سلامت” فعالیت می کنند.
بهره مندی ۸ هزار و ۵۰۸ نفر از خدمات آمران سلامت در بوشهر
مدیرعامل جمعیت جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: از آغاز اجرای این طرح از پنجم آبان ماه، تاکنون ۸ هزار و ۵۰۸ نفر از خدمات آمران سلامت در استان بهره مند شده اند.
غلامرضا حاجیانی در خصوص فعالیت های هلال احمر استان در مقابله با شیوع کرونا افزود: ۴ هزار و ۵۸۰  امدادگر، نجاتگر، اعضا جوانان و داوطلبان و کارکنان جمعیت هلال احمر استان بوشهر پایگاه های تب سنجی و پیشگیری از کرونا در طول دوماه طرح غربالگری مسافران را در مبادی ورودی شهر انجام دادند، و با تلاش معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر استان بوشهر توزیع ۸۲۶ بسته حمایتی به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال ویژه خانوارهای متاثر از کرونا در مناطق کم برخوردار استان بوشهر انجام شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: تعداد ۹۶۵ هزار و ۱۲ نفر از مسافران در مبادی ورودی شهرها در قالب ۳۵۶ هزار و ۵۵۰ خودرو در اسفند ۱۳۹۸ لغایت پایان فروردین ۱۳۹۹ بهره وران خدمات عام المنغعه جمعیت هلال احمر بودند، همچنین ۱۰۰ تراکت، پوستر و انیمیشن دیجیتال در فضای مجازی با موضوع کرونا توسط معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان بوشهر تولید شده است.
غلامرضا حاجیانی افزود: در حال حاضر طرح آمران سلامت با محوریت درخواست از مردم برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی، و زدن ماسک ادامه دارد، ۴۰ پایگاه هلال احمر در سطح استان و محل های پر تراکم شهرها جهت تشویق مردم به زدن ماسک و همچنین توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده به مردم در حال فعالیت می باشند.
وی همچنین از تهیه و توزیع ۳۰ هزار عدد ماسک و تعداد سه هزار عدد الکل ضد عفونی خبر داد و افزود: این مواد برای افراد دارای بیماری خاص با هماهنگی انجمن بیماری های خاص توسط معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر استان بوشهر انجام گردید و توزیع شد، و در راستای حفظ سلامتی کارکنان جمعیت هلال احمر، توزیع ماسک و الکل ضد عفونی میان کارکنان جمعیت هلال احمر استان بوشهر انجام می پذیرد.
بهره مندی بیش از ۵۵ هزار و ۲۲۰ نفر در آذربایجان غربی
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی ضمن بازدید از یکی از پست های آمرین سلامت در شهر ارومیه با اشاره به حضور فعال طلاب و روحانیون هم استانی در اجرای این طرح ابراز داشتند جمعیت هلال احمر با استفاده از ظرفیت ارزشمند حضور طلاب و علماء بزرگوار در قالب کانون های طلاب و رابطین فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در تمامی شعب جمعیت هلال احمر استان همواره از خدمات بشردوستانه این بزرگواران در جهت کاهش آلام بشری بهره مند شده است.
حجت الاسلام و المسلمین پیروزفر افزود: در همین راستا بیش از ۱۹۳۰ نفر از اعضاء جوان و داوطلب جمعیت هلال احمر استان با برپایی ۱۴۳ پست ثابت و سیار به صورت روزانه مشغول خدمت رسانی به هم استانی های عزیز در قالب راهنمایی، مشاوره و ارائه خدمات بهداشتی برای مقابله با کرونا  هستند.
وی ضمن خرسندی از اجرای موفق این طرح در روزهای گذشته به بهره مندی بیش از ۵۵ هزار و ۲۲۰ نفر از هم استانی ها از خدمات این پست ها اشاره و از تلاش های جوانان و داوطلبان، مدیر عامل و کارکنان جمعیت هلال احمر استان تقدیر به کرد.
توصیه های بهداشتی آمران سلامت به ۸۰ هزار شهروند مازندرانی
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از خدمت رسانی این جمعیت در قالب ارائه توصیه های بهداشتی مقابله با کرونا به ۸۰ هزار نفر در طرح آمران سلامت خبر داد.
غلامعلی فخاری با اشاره به اینکه توزیع هشت هزار ماسک بهداشتی و ۸۰ لیتر موادضدعفونی کننده از جمله اقدامات انجام شده در این طرح بوده است، افزود: ۵۲۷ تیم فعال در راستای اجرای طرح آمران سلامت دراستان مشارکت دارند.
وی با اشاره به مشارکت ۸۵ میلیون ریالی خیران و داوطلبان در اجرای این طرح گفت: هلال احمر استان از آغاز بحران کرونا با بسیج همه امکانات نرم افزاری و سخت افزاری و هم افزایی با سایر دستگاههای اجرایی در عرصه مهار این ویروس منحوس مشارکت دارد.
آمران سلامت جمعیت هلال احمر در استان های چهارمحال و بختیاری، گلستان و سیستان و بلوچستان اقدام به ارائه خدمات به بیش از ۳۸ هزار نفر کردند.
ارائه خدمت آمران سلامت چهارمحال و بختیاری به بیش از ۷ هزار نفر  
آمران سلامت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری از ابتدای اجرای این طرح تاکنون موفق به ارائه خدمت به بیش از ۷۰۰۰ نفر از مردم استان شدند.
 ایرج کیانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ضمن اشاره به شروع فعالیت پایگاه‌های طرح آمران سلامت همزمان با سراسر کشور به منظور کنترل ویروس کرونا گفت: ۴۵۰ عضو فعال جوان و داوطلب این جمعیت با برپایی ۳۱ پایگاه ثابت و سیار در اماکن پرتردد شهری حاضر شده اند و به ارائه خدمت پرداختند.
کیانی افزود: مجریان این طرح علاوه بر ارائه راهنمایی‌های لسانی، به افرادی که نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی کم توجهی نشان داده و سلامت خود و جامعه را به مخاطره می‌اندازند، تذکر دادند و بیش از ۴ هزار ماسک نیز اهدا کردند.
رعایت پروتکل های بهداشتی بیش از ۲۵ هزار گلستانی
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان نیز گفت: از ابتدای اجرای طرح آمران سلامت تاکنون در ۱۲۰ پایگاه سلامت استان به بیش از ۲۵ هزار نفر از مردم گلستان رعایت موارد بهداشتی در پیشگیری از کرونا یادآوری شد.
 فرهاد میقانی گفت: از ابتدای آغاز طرح آمران سلامت که در راستای امر رهبری در مبارزه با کرونا و با مشارکت اعضای جوان و داوطلب انجام شد؛ تاکنون ۲۵ هزار و ۶۷۸ نفر از مردم گلستان در میادین اصلی شهر، فروشگاه ها، دادگستری و خانه های هلال در روستاها به رعایت موارد بهداشتی و زدن ماسک توصیه شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: از پنجم تا دهم آبان، یک هزار و ۴۶ عضو داوطلب در پوشش ۳۵۲ تیم در ۱۲۰ پایگاه ثابت و سیار با مشارکت پنج سمن فعالیت کردند.
وی بیان کرد: در این طرح ۶ هزار و ۳۳۸ ماسک توزیع شد و ۸۹ لیتر محلول ضدعفونی برای اعضا و مردم بهره ور استفاده شد.
ارائه خدمات به ۱۱ هزار و ۴۸۴ نفر در سیستان و بلوچستان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: در ادامه اجرای طرح آمران سلامت در استان به ۱۱ هزار و ۴۸۴ نفر از شهروندان، آموزش‌های لازم از سوی ۱۸۰ نفر از جوانان داوطلب در قالب ۶۰ تیم سه نفره در ۴۳ پایگاه ثابت و ۱۷ پایگاه سیار و همچنین در قالب  تیم های سحاب داده شد.
علیرضا میربهاءالدین افزود: تعداد ۲۴۹۳ عدد ماسک و مقدار ۲۴ لیتر مواد ضد عفونی همچنین تعدادی بروشور حاوی نکات آموزشی در بین شهروندان توزیع شده است.
طرح ملی ‌آمران سلامت که از روز دوشنبه پنجم آبان با هدف دعوت مردم به ‌رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با مشارکت جوانان و داوطلبان هلال احمر در سراسر کشور آغاز و فردا(پنجشنبه) پانزدهم آبان‌ ماه پایان می یابد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.