×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
آمریکایی‌ها با ترور سپهبد سلیمانی یک گام به سقوط نزدیک شدند

تجارت گردان | آمریکایی‌ها با ترور سپهبد سلیمانی یک گام به سقوط نزدیک شدند

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، آیت‌اللّه سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه، گفت: هم‌رزمان شهید سلیمانی راه او را ادامه می‌دهند و به فضل خدا خواب راحت را از چشم آمریکا و هم‌پیمانانش خواهند گرفت.

او همچنین تصریح کرد: آمریکایی‌ها به خصوص ترامپ مطمئن باشند خون شهید سلیمانی خواهد جوشید و انتقام او را از آن‌ها خواهیم گرفت و روزشان را تبدیل به شام سیاه خواهیم کرد.

او خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها بدانند فتح نکردند بلکه یک گام به سقوط نزدیک شدند و ما می‌گویم و اعلام می‌کنم آمریکایی‌ها در دنیا دیگر آرامش نخواهند داشت.

خاتمی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: امروز جهان و جریان مقاومت در سوریه و لبنان و همه جا داغدار سلیمانی و خونخواه او هستند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: به فضل خدا وقت آن است که این منطقه از لوث وجود این جانورهای موزی قطع شود. اکنون وقت آن است که مقاومت به آمریکایی‌ها با عمل بگوید «وحشی‌ها! گورتان را گم کنید»

او تصریح کرد: به یاری خداوند ملت بزرگ ما تجلیل شایسته از این سردار فداکار اسلام خواهند کرد و به دنیا خواهد گفت «راه سردار سلیمانی ادامه دارد» و این راه، راهی است که بی‌رهرو نخواهد ماند.

آیت‌اللّه خاتمی درباره حماسه ٩ دی گفت: دوشنبه هفته گذشته روز ٩ دی بود که نمی‌شود از آن گذشت؛ ٩ دی یادآور بصیرت و هوشیاری مردم ما در مقابله با توطئه دامن‌دار بود.

آیت‌اللّه خاتمی افزود: دشمنان انقلاب زیر یک خیمه جمع شده بودند، خیمه‌ای که در آن، رئیس جمهور آمریکا، رئیس رژیم صهیونیستی، منافقان ضدخلق داعش صفت و سلطنت طلبان بودند اما آفرین بــر شما مردم، به ویژه مردم تهران که آمدید و خیمه را بر سرشان خراب کردید.

او یادآور شد: شما مردم آمدید و در مقطعی حساس مجدداً با ولایت بیعت کردید و متوجه شدید که دشمن، نظام اسلامی و ولایت را هدف قرار داده است؛ همچنین یک شعار در سراسر کشور سر دادید و آن “این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده” بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اضافه کرد: همین بصیرت را شما مردم در آبان امسال هم نشان دادید، اغتشاشگران اهداف بسیار زیادی داشتند اما بار دیگر به صحنه آمدید و ناکامشان کردید؛ درود خداوند بــر شما مردم بصیر.

آیت الله خاتمی اظهار کرد: ١٩ دی یک مقطع بسیار حساس و سرنوشت ساز برای تاریخ انقلاب بود که نباید از خاطره ها برود؛ انقلاب ما دو تاریخ تولد دارد و آن ١۵ خرداد سال ١٣۴٢ و ١٩ دی سال ١٣۵۶ است که ١٣ ماه ادامه یافت.

او با اشاره به حوادث اخیر عراق، گفت: آمریکایی‌ها به خاک عراق تجاوز کردند و گردان‌های حشدالشعبی را هدف قرار دادند؛ اما آنچه انجام شد تجاوز به یک ملت و به خطر انداختن استقلال یک ملت و به شهادت رساندن خوبان بود و رهبر معظم انقلاب نیز این اقدام را به شدت محکوم می کنند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه در اتفاق اخیر عراق دو جریان بی‌پرده خود را نشان دادند، یادآور شد: یک جریان حزب شیطان بود که آمریکا سردمدار آن بود و رژیم صهیونیستی و بحرین هوادار حمله بودند؛ از آن سو هم حزب‌اللّه خود را نشان داد و مقام معظم رهبری، مقاومت حزب‌اللّه و انصاراللّه یمن نیز آن را محکوم کردند. اینها حزب‌اللّه جهان اسلام هستند؛ جهان اسلام باید حزب‌اللّه و حزب الشیطان را بشناسند.

آیت الله خاتمی ادامه داد: ترامپ حامی داعش است پس مرگتان باد. واکنش عراق واکنشی طبیعی بود، شما به یک ملت مستقل تجاوز کردید؛ مردم منطقه در پی فرصتی برای ابراز تنفرشان هستند و این اقدامشان جلوه‌ای از ابراز تنفرشان بود. نکته دیگر این اتفاق این است که «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد».

او تصریح کرد: وقت آن است که غیرتمندان عراقی در پی شهادت «سردار سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» کلک آمریکایی‌ها را در عراق بکنند؛ این فضای مقدس باید تا اخراج آخرین نیروی آمریکا از عراق ادامه پیدا کند.

خطیب نماز جمعه تهران بیان کرد: ترامپ در این عرصه بار دیگر دروغ گفت، این آدم گویا تا روزی یک دروغ نگوید نشئه نمی‌شود، مانند مرغ نجاستخواری که با نجاست نشئه می‌شود.

آیت‌اللّه خاتمی اضافه کرد: او گفت این کار ایران است و جانانه‌ترین جواب داده شد که «غلط می‌کنید» و این بیان ما را یاد امام و جمله امام (ره) انداخت که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند؛ سردمداران بی‌خرد آمریکا حقشان تحقیر شدن است.

او با اشاره به انتخابات مجلس یازدهم، اظهار کرد: به حمداللّه فضای کشور فضای انتخاباتی شده و انتخابات نماد مردم سالاری دینی است؛ شما نظامی را به دست گرفته‌اید که همه نظام باواسطه و بی‌واسطه توسط مردم انتخاب می‌شوند.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: همه جای دنیا جایی را برای بررسی صلاحیت داوطلبان دارند؛ هر که از راه رسید که نمی‌گویند بفرمایید.
همچنین درباره انتخابات مجلس، هیئت‌های اجرایی کار خود را کردند و نوبت هیئت‌های نظارت است، هیئت‌های نظارت بیشتر توجه کنند و فقط و فقط قانون‌مدار باشند و ردوتاییدی که می‌کنند برمبنای قانون باشد که جلوه حق نیز این است.

آیت‌اللّه خاتمی خطاب به تاییدصلاحیت شدگان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: افراد تاییدصلاحیت شده، قانونی عمل کنند؛ تبلیغات قبل از زمان معین ممنوع است. باغ سبز دروغین نشان دادن به مردم ممنوع است. شورای نگهبان تا آخر حق ردصلاحیت را دارد.

او گفت: از شورای نگهبان خواهش می‌کنم رصد کنند و اگر کاندیدا‌هایی پای خود را فراتر از قانون گذاشتند با آن‌ها قانونی برخورد کنند.

خطیب نماز جمعه تهران در پایان خطاب به رد صلاحیت شدگان، گفت: ردصلاحیت شده‌ها و آن‌هایی که صلاحیتشان احراز نشده است بدانند ردصلاحیت یا عدم احراز صلاحیت در مجلس به معنای آن نیست که آنها در جای دیگر به درد نمی‌خورند؛ اگر اعتراض دارید به صورت قانونی اعتراضتان را انجام دهید، اما سرانجام تسلیم قانون باشید و از این امتحان سخت الهی با موفقیت بیرون بیایید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.