×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
آمریکا مسئول مستقیم بی‌ثباتی بازار نفت در پی ترور سردار سلیمانی است

تجارت گردان | آمریکا مسئول مستقیم بی‌ثباتی بازار نفت در پی ترور سردار سلیمانی است

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از  تسنیم، بیژن نامدار زنگنه ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از تجلیات وجه رب بود و شخصیت ایشان به همین دلیل جاودانه است.

وزیر نفت افزود: این شهید بزرگوار، سردار و قهرمان جاودانه ملت ایران  است و برای همه نسل‌ها الگو، اسوه و نمونه خواهد ماند.

وی همچنین اظهارداشت: شهادت سردار بزرگ قاسم سلیمانی خسران بزرگی برای مردم ایران است.

وزیر نفت گفت: این‌که امروز ملت ایران از شهادت سردار قهرمان خود به‌شدت متأثر و سیاهپوش هستند نشان از اخلاص بالای این شهید بزرگوار دارد و به یک معنا مردم عمل ایشان را پذیرفته‌اند.

وی در ادامه به بازار نفت اشاره کرد و افزود: جدا از تجاوز، جنایت آشکار و همین‌طور غیرقانونی و غیرعرفی بودن ترور سردار سلیمانی هیچ کس تصور نمی‌کرد که آمریکایی‌ها دست به چنین کاری بزنند.

نامدار زنگنه ابراز کرد: این اقدام آمریکایی‌ها وضعیت منطقه را بی‌ثبات کرده و بی‌ثباتی هم به‌طور مستقیم روی بازارهای نفت اثر می‌گذارد چرا که تأمین بخش عمده‌ای از نفت دنیا مربوط به همین منطقه است.

وی ادامه داد: مسئولیت بی‌ثباتی فعلی بازارهای نفت و همین‌طور اقدامات آتی هم که پیامد شهادت سردار سلیمانی باشد به‌طور مستقیم متوجه آمریکا و حامیان این کشور خواهد بود.

وزیر نفت یادآورشد: ترور سردار سلیمانی جنایت آشکار علیه حقوق بشر و قواعد بین‌الملل است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.