×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
آموزش‌وپرورش به دنبال نهادینه ساختن فرهنگ شهادت در فرزندان ایران است

به گزارش تجارت گردان به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی در متن پیام خود افزود:  فرارسیدن «۲۲ اسفند» ، «یادروز بزرگداشت شهدا» را گرامی‌ می‌دارم و در غایت قدردانی، به پیشگاه قدسی آن «زندگان جاوید» و آن «ارزندگان جاری»، قیام می‌کنم.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش در راستای رسالت ذاتی خود، مجدّانه بر آن است تا با «اتّکال به خداوند متعال» و «اتّکای به شیوه‌های نوین آموزشی و پرورشی»، به منظور تحقق آرمان‌های بلند امام خمینی(ره)، منویّات مقام معظم رهبری، تجلی یافته در بیانیه گام دوم انقلاب و نیز جامه‌ عمل پوشیدن اهداف عالی سند تحوّل بنیادین آموزش و پروش، «فرهنگ شهادت» را  بیش از پیش در نهاد فرزندان ایران، این «سرزمین صلح دوستِ ستم‌ستیز»، نهادینه سازد.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: انسان کمال یافته وقتی که به شهادت رسید، به اوج کمال کتاب تکوین رسیده است. به همین دلیل کامل‌ترین تأثیر از او سر می‌زند و آن بیمه شدن اسلام است. 

به گزارش ایرنا، در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز ۲۲ اسفند به عنوان روز تجلیل از شهدا نام گذاری شده است و در این روز مردم در سراسر کشور بر سر مزار شهدا رفته و ضمن ادای احترام به پرستوهای خونین بال میهن، با آرمان های آن تجدید میثاق می کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.