×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
آیت‌الله مصباح یزدی دار فانی را وداع گفت

 به گزارش تجارت گردان به نقل از ایسنا، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی از روز شنبه (۶ دی ماه) به علت وخامت بیشتر بیماری گوارشی در بیمارستانی در تهران بستری شده بود که عصر امروز در سن ۸۵ سالگی جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) نیز در اطلاعیه‌ای با تأیید این خبر اعلام کرد: «لحظاتی پیش روح بلند و ملکوتی فقیه انقلابی، فیلسوف مجاهد عمار رهبر حضرت آیت‌الله علامه محمدتقی مصباح یزدی به ملکوت اعلی پیوست. رحلت این عالم ربانی را به حضرت بقیه‌الله الاعظم عجل‌الله تعالی فرجه الشریف و نایب بر حق ایشان مقام معظم رهبری و عموم ارادتمندان به ایشان تسلیت عرض می‌کنیم.»

آیت‌الله مصباح یزدی متولد ۱۳۱۳ در یزد بود و پس از پیروزی انقلاب بنیاد باقرالعلوم و سپس مؤسسهٔ آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) را در قم پایه‌گذاری کرد که تا پایان عمر ریاست آن را بر عهده داشت.

از جمله فعالیت‌های سیاسی آیت‌الله می‌توان به نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری، عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اشاره کرد. او همچنین به عنوان رهبر فکری جبهه پایداری نیز شناخته می‌شود.

بیماری اخیر او از روز ۱۱ آذرماه سال جاری با بستری‌ شدنش در منزل آغاز شد و به دنبال پیشرفت علائم بالینی و با تشخیص پزشکان برای ادامه مداوا به تهران منتقل شد که پس از شش روز بستری‌شدن در بیمارستان درگذشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.