×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
ابتکار متخصصان پاکسان این بار در عرصه مدیریت انرژی

با توجه به اینکه برخی از مواد اولیه نظیر روغن های وارداتی به صورت جامد است، غالبا ذوب و تخلیه آن نیاز به زمان زیادی دارد. علاوه بر آن انرژی فراوانی نیز برای بخاردهی لازم است تا بتوان آن را ذوب و به مخازن ذخیره مواد اولیه منتقل نمود.

حسن بقائی در گفتگویی با پایگاه خبری پاکسان نیوز با اشاره به سختی کار و زمان بر بودن این پروسه گفت: پیش از این، ذوب روغن های جامد مورد نیاز در تولید، به بیش از هفت روز زمان نیاز داشت اما با بهره مندی از دانش جوانان نخبه پاکسان با ارائه روش جدیدی در این خصوص موفق شدیم مدت زمان این فرایند را به کاهش دهیم و در مصرف انرژی، بخار، نیروی انسانی و سایر هزینه ها صرفه جویی کنیم.

وی ضمن تاکید بر روش اثر بخش جدید در تخلیه مواد مورد استفاده در این مجموعه یادآورشد: روشی که ما به این منظور در پیش گرفتیم باعث شد مدت زمان و به ویژه میزان بخاری که برای ذوب هر کانتینر صرف می شود به میزان قابل توجهی کاهش یافته و برای ذوب یک کانتینر روغن جامد حدود ۹۰درصد کمتر از حالت عادی بخار مصرف کنیم.

مدیرعامل پاکسان ضمن اشاره به هزینه ای که به انبارداری و دموراژ کانتینر تعلق می گرفت خاطرنشان کرد: بخش عمده از این بهینه‌سازی، مربوط به جلوگیری از طولانی شدن زمان خواب کانتینر در مجموعه بود که با توجه به افزایش سرعت تخلیه، صرفه اقتصادی ریالی قابل اعتنایی نیز برای شرکت به همراه دارد.

بقائی در ادامه دستیابی به این دانش را در بهبود فرآیندهای کاری موثر خواند و افزود: شرکت پاکسان با تکیه بر دانش بومی و اعتماد به پرسنل توانمند خود توانسته است بسیاری از گره های موجود در این مسیر را بازکرده و از همه امکانات خود در جهت چابک سازی امور بخصوص در ابعاد فنی استفاده بهینه کند.

در خاتمه مدیرعامل پاکسان با اشاره به زحمات واحد فنی یادآورشد: در اجرایی نمودن این طرح افراد زیادی نقش داشتند که لازم می بینم از همه آنها خصوصا دکتر آرمان معروفی که گام بلندی در تحقق این برنامه برداشت تشکر نمایم. بدون شک همت والای آنها بود که ما توانستیم به این موفقیت دست پیدا کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.