×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
اتاق اصناف بازرس کافی برای نظارت در اختیار ندارد/ شماره ۱۲۴ شبانه‌روزی برای ثبت شکایت فعال است

تجارت گردان | اتاق اصناف بازرس کافی برای نظارت در اختیار ندارد/ شماره 124 شبانه‌روزی برای ثبت شکایت فعال است

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از  اتاق اصناف تهران قاسم نوده فراهانی از ضرورت همیاری مردم در نظارت بر اصناف گفت و بیان کرد: اتاق اصناف نمی تواند بر همه واحدهای صنفی نظارت کند و اساسا این تعداد بازرس در اختیار ندارد و توقع از مردم این است تخلفاتی که صورت می گیرد، گزارش دهند.

رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه تنظیم بازار به عرضه و تقاضای کالاها باز می گردد، گفت: نظارت و بازرسی اصناف در چند روز گذشته و پس از گران شدن بنزین، اثرگذار بوده است. اصناف واقعا امین مردم بودند و هستند اما اندک تخلف هایی نیز صورت می گیرد که نباید به حساب همه اصناف گذاشت.

وی از حدود ۷۰۰ بازرسی در روز گفت و اظهار کرد: از این تعداد شاید ۱۲۰ پرونده تشکیل و به سازمان تعزیرات معرفی می شود که خیلی از آن ها نیز انسان های معتقد و منصفی هستند و طبیعتا به حق قانونی خودشان قانع هستند و اصناف از آن ها تجلیل و تشکر می کند و در عین حال کسانی که تخلف می کنند را تا جای ممکن ارشاد می کنیم و اگر توجه نکنند، به سازمان تعزیرات معرفی می شوند.

رئیس اتاق اصناف تهران تاکید کرد: نه تنها اصناف، بلکه همه مسئولان موظف هستند در رابطه با معیشت مردم وقت بگذارند و در تمام سطوح، نظارت و کنترل داشته باشند تا مردم آسیبی به ویژه پس از گران شدن بنزین نبینند.

* بیشترین گله مردم درباره حمل و نقل است

وی درباره تخلفاتی که عموما در بازرسی ها کشف می شود توضیح داد و گفت: در بازرسی هایی که داشتیم، گله بیشتر مردم در رابطه با حمل و نقل است و انتظار از مسئولین این است که نظارت در این حوزه را افزایش دهند. مردم گله مند هستند زیرا اگر تا قبل از گرانی بنزین، یک مسیر را با دو هزار تومان طی می کردند اما الان باید چهار هزار تومان بابت آن مسیر پرداخت کنند. بیشتر شکایات مردم در تماس با ۱۲۴ درباره افزایش کرایه ها است و روزانه ۹۰ درصد تماس ها، در این حوزه است.

نوده فراهانی خاطرنشان کرد: در همه صنوف و کارها، انسان ها سوء استفاده گر و کج اندیش وجود دارد و قصد دارند از شرایط موجود سوء استفاده کنند اما سازمان تعزیرات تلاش می کند با بازرسی و نظارت، حق مردم را احصاء کند.

رئیس اتاق اصناف  تهران از ضرورت همیاری مردم در نظارت بر اصناف گفت و بیان کرد: اتاق اصناف نمی تواند بر همه واحدهای صنفی نظارت کند و اساسا این تعداد بازرس در اختیار ندارد و توقع از مردم این است که با شماره ۱۲۴ تماس بگیرند و تخلفاتی که صورت می گیرد، گزارش دهند. یادآوری می کنم این شماره تلفن به صورت ۲۴ ساعت به صورت آنلاین در اختیار مردم است و هر کسی که گران فروشی و تخلف دیگر را مشاهده می کند، با این شماره تماس بگیرد و یک کد رهگیری دریافت کند تا مطمئن باشند شکایت شان به نتیجه می رسد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.