×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اتاق فکر گذران اوقات فراغت در ستاد ملی مقابله با کرونا تشکیل شود

محمد میرسندسی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: فقر فرهنگی و اقتصادی از مهمترین علل تضعیف رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هر جامعه است.
وی تصریح کرد: فقر اقتصادی ناگزیر تداوم ماندن در خانه را سلب و بر این اساس تامین حداقل معیشت برای شهروندان (به ویژه برای محرومان و اقشار ضعیف) و حمایت‌های اقتصادی رعایت این اصول بهداشتی را تقویت می‌کند.
به گفته میرسندسی، در برخی مناطق پایتخت، برخی مشکلات اقتصادی، مفهوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را برای محرومان و نیازمندان ضایع کرده است.
وی ادامه داد: فقر فرهنگی نیز ارزش سخنان مراجع علمی در خصوص یک موضوع را نفی و یافته‌های علمی را به تمسخر می‌گیرد و به منظور مقابله با کرونا، رعایت ضوابط بهداشتی را تضعیف می‌کند.
این استاد دانشگاه افزود: در حال حاضر با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و تحریم‌ها، باید منابع اقتصادی هر یک از مراکز فرهنگی، مذهبی، خیریه‌ها (ونه فقط دولت) برای مبارزه با کرونا بسیج شود.
وی تاکید کرد: امروز برای شکست دشمن مشترک ساکنین کره زمین (کرونا) باید تفاوت‌ها را کنار گذاشت و به اتحاد و همبستگی رسید. از منظر جامعه‌شناسی نیز شرایط بحران نظیر جنگ همواره سبب افزایش وفاق است و اکنون نیز برای غلبه بر کرونا باید به موازی اشتراک تصور جهان از این رویداد به عنوان یک متخاصم به اتحاد و وفاق دست یافت.
میرسندسی با اشاره به ضرورت تامین سبد معیشت برای محرومان یادآور شد: امروز به همراه منابع دولتی، منابع فرا دولتی و حتی مردمی نیز باید تجمیع شود.
ستاد ملی مقابله با کرونا نیازمند بخش امنیتی و قضایی است
وی ادامه داد: گاه برخی اقشار جامعه با تمسخر یافته‌های علمی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضوابط پزشکی، افکار عمومی را تشویش می‌کنند. تشویش ذهن جامعه برای مقابله با کرونا، نیازمند جباریت و شدت عمل است. به عبارت دیگر تضعیف مقابله همگانی در این عرصه مستلزم برخورد شدید ستاد ملی مقابله با کرونا است.
وی همچنین با اشاره به خستگی شهروندان در رعایت این ضوابط تصریح کرد: اکنون با شیوع کرونا و تعطیلی مراکز ورزشی و هنری و…، افزایش حضور مرتب شهروندان در منازل مستلزم یافتن راهکارهای گذران اوقات فراغت است.
میرسندسی اضافه کرد: در این زمینه می‌توان از جامعه‌شناسان و روان‌شناسان استفاده و با مردم نیز گفت وگو کرد. جشنواره و مسابقه برگزار کرد و به برترین ایده‌ها جایزه داد. رهاشدگی در این عرصه بحران کرونا را به سمت «عادی شدن وضعیت» سوق می‌دهد و این مساله به ویژه در حال حاضر، با شیوع آنفلوآنزا و آلودگی پاییز در کلان شهرها و پایتخت خطرساز است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.