×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
اتحادیه اوراسیا فرصت مناسب برای عبور از تنگنای اقتصادی

تجارت گردان | اتحادیه اوراسیا فرصت مناسب برای عبور از تنگنای اقتصادی

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، محمدولی علاءالدینی مدیرعامل شرکت ساتکاب در گفت و گو با میزان با اشاره خودکفایی در تولید تجهیزات برق اظهار کرد: خودکفایی کامل کشور در زمینه طراحی و راه‌اندازی خطوط انتقال و پست‌های برق در داخل کشور ایجاد شده و در زمینه نیروگاه‌های بادی نیز ۸۰ درصد تجهیزات مورد نیاز این بخش در داخل کشور ساخته می‌شود.
مدیرعامل شرکت ساتکاب تصریح کرد: با وجود تحریم‌های ظالمانه متخصصان داخلی توانستند به دانش تعمیرات نیروگاه‌ها با راندمان‌های مختلف دست پیدا کنند و از سوی دیگر کالا‌های صنعت آب و برق ایران دارای استاندار‌های جهانی است که شرایط را برای حضور در بازار‌های هدف ایجاد می‌کند.
وی با اشاره فرصت‌های اقتصادی ایران در پی الحاق ایران به اتحادیه اوراسیا اظهار کرد: اوراسیا مهم‌ترین پیمانی است که ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت آن درآمده و با پیوستن به این اتحادیه می‌توان از مزایایی مانند تعرفه ترجیحی که مشمول تجارت بین دو کشور است، استفاده کرد.
به گفته وی؛ اعضای این اتحادیه جایگاه ویژه‌ای در زمینه استخراج و تولید انرژی در جهان دارند و ظرفیت ایران در تولید تجهیزات آب و برق مهمترین فرصت برای تولیدکنندگان ایرانی برای حضور مناسب در این بازار است.
علاءالدینی عنوان کرد: ساخت توربین‌های گاز در کلاس‌های مختلف می‌تواند زمینه توسعه بازار صادرات ایران را فراهم کند و در زمینه تعمیرات تجهیزات برق به ویژه پست‌ها و نیروگاه‌های برق یکی از بهترین شرکت‌های منطقه و حتی دنیا را اختیار دارد.
مدیرعامل شرکت ساتکاب ابراز کرد: با توجه به کاهش درآمد‌های نفتی در بودجه سال ۹۹، استفاده از این بازار وسیع می‌تواند فرصت مناسبی برای تامین کنندگان تجهیزات صنعت آب و برق داخلی باشد تا ضمن ارزآوری به رونق اقتصادی در کشور کمک کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.