×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اتصال تولیدکنندگان به شبکه ریلی/ گام‌های بلند راه‌آهن برای رونق تولید/ ۴۵۶ دستگاه انواع واگن به شبکه ریلی کشور اضافه شده است

تجارت گردان | اتصال تولیدکنندگان به شبکه ریلی/ گام‌های بلند راه‌آهن برای رونق تولید/ ۴۵۶ دستگاه انواع واگن به شبکه ریلی کشور اضافه شده است

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، «سعید رسولی» شامگاه یکشنبه در بازدید از راه‌آهن اراک اظهار داشت: امسال در دو مرحله بهره‌برداری از ناوگان ریلی جدید انجام شد که شامل ۲۱۳ دستگاه در مرحله اول و ۲۴۳ دستگاه در مرحله دوم بوده که در داخل کشور تولید شده و وارداتی نیست.

وی اظهار داشت: بر اساس گزارش مدیرعامل واگن پارس، این شرکت در ۹ ماه امسال رکورد تولید ۲۰ ساله را پشت سرگذاشته و تا پایان سال تعداد قابل توجهی واگن به ناوگان ریلی کشور افزوده می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اصلی‌ترین شعار راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۸ که در دستور کار این شرکت قرار دارد، بهره‌وری است.

رسولی افزود: امروز همه کارخانجات تولید واگن داخل کشور سفارش تولید دارند و امید است در ماه‌های باقی مانده از سال و همچنین در بودجه ۹۹ سال آینده قدم‌های بلندی برای استفاده از ظرفیت تولید داخل کشور برداشته شود.

مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: کارخانجات واگن‌سازی که در گذشته با مشکلات کارگری و کمبود سفارش تولید مواجه بودند، اکنون با شکوفایی مشغول تولید هستند.

رسولی افزود: در حوزه ریلی تامین قطعات لکوموتیو از جمله واگن مسافربری، دستگاه تهویه، چرخ قطار به خارج کشور وابستگی وجود داشت که اکنون به دست تولیدکنندگان داخلی تامین می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شبکه ریلی بیشتر مسافری است و در این شبکه کارخانجات، معادن و سیلوها کمتر به شبکه ریلی متصل هستند و رفع این ضعف بزرگ در دستور کار شرکت راه آهن جمهوری اسلامی قرار دارد.

شبکه ریلی کشور ۱۴ هزار کیلومتر طول دارد که ۱۱ و نیم کیلومتر آن خطوط اصلی را شامل می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.