×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
اتوبوس‌های برون‌شهری از اول آذر با ۸۰ درصد ظرفیت مسافر می‌پذیرند

به گزارش تجارت گردان به نقل از وزارت راه وشهرسازی، «داریوش باقرجوان» درباره جزئیات تغییر در شرایط سفرهای جاده‌ای افزود: با توجه به مصوبه اخیر ستاد مرکزی مقابله با کرونا، استفاده مسافران از ناوگان عمومی محدودتر شده و افرادی که واکسن ترزیق نکردند، اجازه استفاده از ناوگان عمومی را ندارند مگر اینکه تست پی‌.سی‌.آر ۷۲ ساعته منفی داشته باشند.

باقرجوان بیان‌داشت:‌ تاکنون با رعایت شیوه‌نامه‌ها جابه‌جایی مسافر در ناوگان عمومی با ۵۰ درصد ظرفیت انجام می‌گرفت که با افزایش واکسیناسیون، ناوگان اتوبوسی اکنون می‌تواند ظرفیت به کارگیری صندلی‌ها را به ۸۰ درصد افزایش دهد.

وی گفت: همچنین در صورتی که واکسیناسیون سراسری در کشور به ۸۰ درصد برسد استفاده از ظرفیت ناوگان حمل و نقل جاده‌ای به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره چگونگی رسیدگی به شکایت مردم از تخلف ناوگان حمل ونقل جاده‌ای، اظهار داشت: مردم می‌توانند شکایت‌های خود را در زمینه رعایت نشدن شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حمل و نقل جاده‌ای با شماره تلفن گویای ۱۴۱ یا ارسال پیامک به شماره ۲۰۰۰۱۴۱ یا با شماره تلفن مدیر مسوولی که در اتوبوس‌ها نصب است، مطرح کنند.

وی درخصوص اینکه آیا پس از پایان محدودیت‌ها و استفاده حداکثری از ظرفیت ناوگان جاده‌ای قیمت‌ها کاهش می‌یابد، گفت: شیوه نرخ‌گذاری ناوگان عمومی از طریق شواری عالی ترابری انجام می‌شود.

باقرجوان خاطرنشان‌کرد: سامانه «امید» با همکاری وزارت بهداشت و وزارت راه و شهرسازی از اول آذر ماه راه‌اندازی می‌شود تا هم‌زمان با صدور بلیت، کارت واکسن مسافر هم بارگذاری و راستی‌آزمایی درستی بلیت صادر شده هنگام سوار شدن مسافر به اتوبوس انجام شود .

به گزارش ایرنا، در پی ابلاغ پروتکل‌های جدید برای سفرهای برون‌شهری که قرار است از ابتدای آذرماه امسال اجرایی شود، شرایط سفر در بخش سفرهای هوایی داخلی، سفرهای جاده‌ای و ریلی تغییر می‌کند، اما برای سفرهای خارجی محدودیت‌ها به همان شکل گذشته ادامه خواهد داشت.

قرار است پروازهای داخلی از ابتدای آذرماه با ظرفیت ۱۰۰ درصدی مسافرگیری شود و دیگر خبری از فاصله‌گذاری اجتماعی در هواپیماها نخواهد بود. برای همین فقط مسافرانی می‌توانند بلیت پرواز را تهییه کنند که شرایط جدید سفر را داشته باشند.

سامانه امید نیز از سوی وزات کشور برای تشخیص مسافران واکسینه راه‌اندازی شده است و اکنون درحال بارگذاری اطلاعات و ارتباط با زیر ساخت‌های بخش حمل‌و نقل است. از طریق این سامانه همه مردم کنترل خواهند شد و فقط افرادی که واکسن زده باشند یا تست پی.سی.آر منفی داشته باشند می‌توانند با وسایل حمل‌ونقل عمومی به مسافرت بروند، در غیر این صورت از اول آذرماه اجازه سفر نخواهند داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.