×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اجرای بازی Escape From Tarkov بر روی RTX 3090

اگرچه امکان اینکه کارت گرافیک RTX 3090 در کنار یک پردازنده قدرتمند، قادر به اجرای یک بازی با رزولوشن ۴K نباشد بسیار کم است اما فریم ریت یکی از مسائل مهم در تمام بازی‌های موجود است که به کاربر این امکان را می‌دهد تا از بازی خود نهایت لذت را ببرد یا همیشه اعصابی پریشان از لگ‌های مشکل ساز به دلیل افت فریم‌های ناگهانی داشته باشد.

از این رو با وجود قدرتمند بودن کارت گرافیک RTX 3090 در کنار استفاده از یک پردازنده متناسب با قدرت پردازشی این کارت، بازهم بسیاری از بازی‌ها بر روی رزولوشن ۴K، این کارت را به زانو در میاورند. بازی Escape From Tarkov بر روی RTX 3090 در رزولوشن ۴K فریم ریتی نزدیک به ۶۰ را به کاربر خود ارائه می‌کند که یک فریم ریت بسیار استاندارد در دنیای امروزی است. از آن‌جایی که این بازی یک بازی سبک شوتر است، برای انجام آن نیازمند داشتن فریم ریت بالاتر به همراه مانیتور با نرخ بروزرسانی بالاتر از ۶۰ هرتز هستید. با این حال بسیاری از افراد حتی در سبک‌های شوتر نیز به دنبال پیدا کردن راهی برای نمایش جزئیات بازی هستند. از این رو با وجود اینکه این بازی بر روی رزولوشن ۱۰۸۰P قادر به ارائه فریم ریت بسیار بالایی نسبت به ۴K با استفاده از کارت گرافیک RTX 3090 است، شاهد فریم ریت ۶۰ با تنظیمات Ultra هستیم.

سیستم کامپیوتری امروز ما در کنار کارت گرافیک RTX 3090، از پردازنده مرکزی i9 10900K به همراه ۳۲ گیگابایت رم با سرعت ۳۶۰۰ مگاهرتز نیز استفاده کرده است. هر سه مورد گفته شده بر روی مادربرد MSI MPG Z490 Gaming Plus سوار شده‌اند تا از نظر سخت افزاری هیچگونه ایرادی در رابطه با هماهنگی قطعات با یکدیگر وجود نداشته باشد. مورد جذاب، دمای مناسب کارت گرافیک RTX 3090 با وجود مصرف انرژی بالای ۳۰۰ وات بوده است. ۶۵ درجه با وجود بالا بودن، برای قطعات سیلیکونی یک رقم بسیار عادی است اما اگر کارت گرافیک شما همیشه بر روی این دما درحال انجام فعالیت است، بهتر است یک بررسی کوچک در رابطه با وضعیت سیستم تهویه هوای کیس خود داشته باشید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.