×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
اجرای تدابیر ویژه مدیریت مصرف برق در زمستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، نشست عبور از دوره پیک زمستان با حضور آرش کردی مدیرعامل توانیر و معاونان و مدیران ارشد شرکت توانیر، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه و ارتباط تصویری با مدیران عامل شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع برق کشور برگزار شد.
کردی در این نشست با اشاره به موج سرما و در ۱۵ استان و ۱۹ شرکت توزیع برق (نیمه شمالی کشور)، اجرای تدابیر مدیریت مصرف برق برای عبور از پیک زمستان را به عنوان برنامه‌های لازم الاجرا مورد تاکید قرار داد و افزود: این تدابیر با توجه به تأکیدات مراجع مربوطه با شرکت‌های زیر مجموعه به اشتراک گذاشته شده که طبق مصوبه، اجرای برنامه مدیریت مصرف، بخش‌های شهرک‌های صنعتی، صنایع بالای یک مگاوات، مشترکان کشاورزی و روشنایی معابر را نیز شامل می‌شود.
وی با ابراز امیدواری نسبت به تلاش جهادی و سربلندی مجموعه برق کشور در عبور از فصل سرما، محدودیت صنعت برق را ناشی از محدودیت سوخت رسانی عنوان کرد و با اشاره به نزدیک شدن حجم روزانه مصرف گاز بخش‌های خانگی و تجاری به ۷۰۰ میلیون متر مکعب در روز، این میزان را با مصرف گاز چند کشور اروپایی برابر دانست.
در ادامه مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با اشاره به ضرورت مدیریت انرژی و سوخت، به تبیین وضعیت مخازن سوخت مایع نیروگاه‌ها و استفاده از ظرفیت تبادلی شبکه‌های انتقال پرداخت.

سپس محمد اله داد معاون انتقال و تجارت خارجی توانیر با تاکید بر لزوم همکاری صنایع به ویژه در نیمه شمالی کشور، از شرکت‌های برق منطقه‌ای سمنان، غرب، گیلان و مازندران خواست با تمام توان ظرفیت‌های مدیریت مصرف را در مناطق تحت پوشش به کار بگیرند.
همچنین پیرپیران معاون هماهنگی توزیع توانیر نیز ضمن تاکید بر لزوم آمادگی استان‌های خراسان، شهرستان مشهد، فارس و غیره که مصارف کشاورزی بالایی دارند، از پایش روزانه اقدامات شرکت‌های توزیع از طریق مرکز پایش صنعت برق خبر داد.
وی کاهش حداقل ۴۰ درصد از مصارف روشنایی در معابر، میدان‌ها و فضاهای سبز را از دیگر تدابیر عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: تاکنون ۲۷ درصد مصارف این بخش کاهش یافته است.
معاون هماهنگی توزیع توانیر یادآور شد: برنامه‌های مدیریت مصرف با هدف کمک به تأمین و پایداری شبکه انرژی کشور تا سه هفته تداوم خواهد داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.