×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | اجرای سهمیه بندی بنزین، نیازمند مقدمات بود

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از صدا و سیما‏، ‏ حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در گردهمایی سراسری «گام دوم خیزش هسته‌های مسئله محور جوانان» افزود: بر اساس نص صریح قانون، دولت از چند سال پیش وظیفه داشت که قیمت سوخت را اصلاح کند، اما با وجود صراحت قانون این وظیفه را چند سال به تاخیر انداخت.
وی گفت: در نحوه اجرای این طرح باید تمهیدات لازم از جمله اقناع عمومی و اطلاع رسانی مسئولان به نحوی صورت می‌گرفت که همکاری مردم را همراه خود کند، همانگونه که در تمام دوران پس از انقلاب اسلامی همواره اقناع و همراهی مردم بزرگترین مسائل را حل کرده است.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: اگر اطلاع رسانی به مردم‏، نخبگان و مسئولان به خوبی صورت می‌گرفت حتما وضع کنونی متفاوت بود.
حجت الاسلام رئیسی همچنین گفت: البته مسائل دیگری هم است که در این باره در بیانیه اخیر خود به آن اشاره کردم و سایر موارد را در زمان مناسب بیان خواهم کرد.
وی اطمینان داد: من خود را مدافع حقوق مردم می‌دانم.
رئیس قوه قضاییه افزود: اگر موضوعات مهم با مردم در میان گذاشته شود، مهم‌ترین حامی مردم خواهند بود.

 اجازه خلل در امنیت مردم را نمی‌دهیم 
رئیس قوه قضاییه گفت: به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد کوچک‌ترین خللی در امنیت مردم ایجاد شود.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی افزود: همه آن‌هایی که در روز‌های گذشته اغتشاش کردند و همه هدایت کننده‌های آن‌ها بدانند، که مجازات سختی در انتظارشان خواهد بود.
وی در ادامه گفت: امروز پرچم مقاومت و ایستادگی اجرای عدالت و مبارزه با فساد در دستان رهبر معظم انقلاب است و بنده و امثال بنده سربازان ایشان هستیم.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر عزم جدی دستگاه قضا برای مبارزه با فساد، افزود: اخم کسی و جوسازی برخی افراد و مسئولان، به هیچ عنوان در دل و جان و مشی و سیره ما برای مبارزه با فساد اثر نخواهد گذاشت.
حجت الاسلام رئیسی تاکید کرد: شما جوانان برای مبارزه با فساد یک فرصت هستید و همه دستگاه‌ها باید این نیروی عظیم را یک فرصت تلقی کنند.
وی همچنین گفت: مجموعه بسیج دانشجویی به عنوان یک سازمان مردم نهاد بر اساس ماده ۶۶ آیین دادرسی می‌تواند اعلام کننده موارد و مصادیق فساد در کشور باشد و گزارشگری این مجموعه باید بسیار مورد توجه قرار گیرد و ما این را یک فرصت و کمک بسیار خوب برای دستگاه قضا می‌دانیم.

 روشنفکران واقعی جامعه، شهدا هستند 
رئیس قوه قضاییه گفت: روشنفکران واقعی جامعه ما، شهدای بزرگوار و جانبازان‏، ایثارگران و مجاهدان راه خدا هستند که با همه وجود آماده خطرند.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی با اشاره به نقش دانشجویان و جوانان برومندِ ایران در ۴۰ سال اخیر، افزود: برجسته‌ترین نقش جوانان و دانشجویان ما در دوران ۸ سال دفاع مقدس و تهاجم‌های بی رحمانه دشمنان به داشته‌های این ملت و کشور بوده است.

وی گفت: الگو‌های ما شهیدان هستند که جامعه و نیاز‌های آن را به خوبی شناختند و خود را برای دفاع از ارزش ها، جامعه و وطن فدا کردند، آن‌ها روشنفکران حقیقی جامعه هستند و روشنفکر کسی نیست که جامعه را به سمت فرهنگ غربی سوق دهد.
رئیس قوه قضاییه افزود: بسیج، نیروی مومن و دلداده به خدا و تلاشگر برای پیشرفت مادی و معنوی جامعه و دغدغه‌مند نسبت به مشکلات مردم است که همواره برای هزینه کردن خود به منظور ارتقای جامعه آماده است.
حجت الاسلام رئیسی در پایان گفت: آینده را بسیار روشن، درخشان و پرامید می‌بینیم.
 گام دوم انقلاب، نیازمند دانش و عزم 
رئیس قوه قضاییه گفت: گام نهادن در گام دوم انقلاب اسلامی، نیازمند دانش‏، حرکت مجاهدانه، عزم عملی و دور اندیشی است.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در گردهمایی سراسری «گام دوم خیزش هسته‌های مسئله محور جوانان» که با حضور حدود ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از مسئولان و اعضای بسیج دانشجویی سراسر کشور برگزار شد، افزود: حرکت در این مسیر نیازمند انسان‌های صالح و خوب است که جامعه و دشمن را به خوبی بشناسند.
وی گفت: از جمله محور‌های گام دوم که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند، اجرای عدالت و مبارزه با فساد است. رئیس قوه قضاییه افزود: این مسئله از مهم‌ترین اهداف انبیای بزرگ الهی و از بزرگترین هدف‌های امام خمینی (ره) برای ایجاد نظام جمهوری اسلامی است.
حجت الاسلام رئیسی تاکید کرد: اگر بنا باشد عدالت بر کام ملت شیرین بیاید، هم به قانون عادلانه و هم به مجریان برخوردار از عدالت و هم مراقبت و پیگیری از آسیب‌های این مسیر نیاز است.
رئیس قوه قضائیه در ادامه گفت: هم فعل‌ها و هم ترک فعل‌هایی که موجب بی توجهی به قانون و قانون گریزی می‌شود، هر دو عدالت را خدشه دار می‌کنند.
وی تاکید کرد: امروز پرچم دار عدالت رهبری معظم انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام رئیسی افزود: مبارزه با فساد و اجرای عدالت اقتضا می‌کند که هر حوزه‌ای در نظام تلاش کند، در مجموعه خود بی عدالتی اجتماعی‏، اقتصادی و فرهنگی را کاهش دهد و هیچ دستگاهی در این مسئله استثنا نیست و باید ساختار‌های فسادزا را از بین برد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.