×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اجرای طرح صدور یک‌روزه گواهینامه موتورسیکلت در تهران و ۱۴ استان دیگر

 به گزارش تجارت گردان به نقل از ایلنا، سردار سعید منتظرالمهدی، معاون فرهنگی و اجتماعی و سخنگوی فراجا در جمع خبرنگاران ضمن تشریح اقدامات پلیس در «هفته فراجا» گفت: هفته فراجا با شعار «شهروند قانونمدار، پلیس خدمتگذار» از ۱۳ مهرماه امسال آغاز می‌شود و تا ۱۹ مهرماه ادامه خواهد داشت. ما تلاش داریم تا در این هفته علاوه بر این که به معرفی دستاوردها و اقدامات پلیس در طول سال بپردازیم، خدمات مضاعفی را نیز به مردم عزیز کشورمان ارائه دهیم.

وی افزود: در طول هفته فراجا، ساعات کار مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور افزایش پیدا می‌کند، قبلا ساعت کار این مراکز در ساعت ۱۴ به پایان می‌رسید، اما در طول هفته فراجا ساعت کار آنها تا ۱۶ اضافه شده است.

سخنگوی فراجا ادامه داد: امسال همچنین فرآیند تعویض پلاک اینترنتی را به نرم افزار «پلیس من» آوردیم و کاربران می‌توانند با استفاده از این نرم‌افزار درخواست خود را ثبت کنند. نقل و انتقال اینترنتی خودرو در شهر تهران نیز در این هفته از طریق برنامه کاربردی «پلیس من» انجام خواهد گرفت، به طوری که لازم است افراد صرفا برای نصب و فک پلاک به مراکز مراجعه و در کمترین زمان ممکن (کمتر از ۳۰ دقیقه) کار خود را به سرانجام برسانند.

صدور ۷۲ ساعته کارت خودرو و گواهینامه رانندگی در هفته فراجا

منتظرالمهدی با بیان اینکه در هفته فراجا فرآیند صدور گواهینامه و کارت خودرو و همچنین مدارک‌المثنی طی ۷۲ ساعت انجام می‌شود، گفت: از روز ۱۳ مهرماه به مدت دو هفته طرح ترخیص فوق‌العاده خودرو و موتورسیکلت‌های توقیفی را به مدت ۱۵ روز اجرا خواهیم کرد. در این طرح خودروها و موتورسیکلت‌های دارای دستور قضایی مستثنی هستند، اما دیگر خودروها و موتورسیکلت‌های توقیفی رفع توقیف خواهند شد.

سخنگوی فراجا ادامه داد: امسال شرایط ویژه‌ای برای پرداخت جرایم رانندگی در نظر گرفته شده است، به نحوی که افراد می‌توانند با پرداخت ۵۰ درصد مبلغ جرایم، خودرو یا موتورسیکلت خود را رفع توقیف کنند و ۵۰ درصد دیگر نیز براساس قیمت‌های سال ۹۴ برای افراد قسط‌بندی خواهد شد.

وی همچنین اعلام کرد که با پایان هفته فراجا، رفع توقیف خودروها به صورت سیستمی انجام خواهد شد و دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست. تنها لازم است شهروندان مدارک خود را در سامانه بارگذاری کنند و پس از آن در زمان اعلام‌شده از سوی سامانه به پارکینگ بروند و خودرو یا موتورسیکلت خود را تحویل بگیرند.

اجرای طرح گواهینامه یک‌روزه در ۱۵ استان کشور ویژه مالکان موتورسیکلت

منتظرالمهدی همچنین از اجرای طرح صدور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت به مناسبت هفته فراجا خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از ۱۲ میلیون موتورسیکلت در کشور وجود دارد که متاسفانه راکبان حدود ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت فاقد گواهینامه هستند. در همین راستا نیز طرح صدور یک روزه گواهینامه موتور را در دستور کار قرار داده‌ایم.

سخنگوی پلیس ادامه داد: در هفته فراجا این طرح در ۱۵ استان کشور از جمله تهران اجرا می‌شود. در این طرح گواهینامه به مدت یک روز و با نصف قیمت به فرد متقاضی اعطا خواهد شد. البته فرد باید تمام مراحل مربوط به دریافت گواهینامه و آزمون‌های آن را پشت سر بگذارد، اما ما تمام این فرآیند در یک روز طی خواهد شد. شرط اصلی برای دریافت این گواهینامه این است که فرد متقاضی، مالک موتورسیکلت باشد، البته خرید قولنامه‌ای و … هم ایرادی ندارد.

وی در پایان گفت: در هفته فراجا پلیس راهور از تعدادی از رانندگان قانون‌مدار و حرفه‌ای کامیون، اتوبوس، خودروهای سواری و البته موتورسیکلت تحت عنوان «طلایه‌داران ترافیک» تجلیل خواهد کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.