×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اجرای واحدهای نهضت ملی مسکن به ۲ میلیون و ۲۴۴ هزار واحد رسید 

به گزارش تجارت گردان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری که امروز اول اسفندماه در ساختمان دادمان برگزار شد به سوالات خبرنگاران در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن، تکمیل واحدهای مسکن مهر و همچنین سیاستگذاری های مختلف در این بخش پاسخ داد.

۱۱۷ هزار واحد مسکن مهر در دولت سیزدهم تکمیل و تحویل متقاضیان شد

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص واحدهای باقیمانده مسکن مهر گفت: در دولت سیزدهم تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر به ۱۱۷ هزار واحد رسیده است و بیش از ۱۳۰ هزار واحد مسکونی دیگر باقیمانده است که در برنامه تکمیل قرار دارد و تلاش دولت سیزدهم تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر در کنار احداث واحدهای طرح نهضت ملی مسکن است.

۲ میلیون و ۲۴۴ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور در حال ساخت است

عباسی اصلی ادامه داد: هم اکنون احداث واحدهای طرح نهضت ملی مسکن به ۲ میلیون و ۲۴۴ هزار واحد رسیده است که این واحدها در شکل های مختلف از جمله واگذاری زمین، انبوه سازی، خودمالکی و واگذاری زمین به گروه های ساخت و همچنین واگذاری زمین برای اجرای طرح جوانی جمعیت در حال اجراست.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی در بیان جزئیات احداث واحدهای طرح نهضت ملی مسکن توضیح داد: از ۲ میلیون و ۲۴۴ هزار واحد در حال اجرای طرح نهضت ملی مسکن، ۶۷ هزار واحد مسکونی مختص به واگذاری زمین در طرح جوانی جمعیت، ۲۸۸ هزار واحد واگذاری زمین به گروه های ساخت یک تا سه نفره است. همچنین، ۶۶۴ هزار واحد نیز با نظارت وزارت راه و شهرسازی توسط انبوه سازان در حال ساخت است.

به گفته وی، از ۵۰۰ هزار واحد مسکونی نیروهای مسلح نیز ۲۲۹ هزار واحد در حال ساخت است و واحدهای مسکونی در حال نوسازی در بافت های فرسوده نیز به ۲۲۴ هزار واحد رسیده است. همچنین تسهیلات خودمالکی نیز به ۱۸۳ هزار مالک پرداخت شده است و این تعداد واحد خودمالکی نیز در سراسر کشور در حال ساخت است.

تحویل ۴۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی و مسکن مهر به متقاضیان

معاون وزیر راه و شهرسازی پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن را به طور میانگین ۳۰ درصد عنوان کرد و گفت: از ۲ میلیون و ۲۴۴ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت در کشور، ۴۰۰ هزار واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

وی ادامه داد: در رابطه با چینی‌ها و مشارکت با آنها در ساخت مسکن، سیاست دولت، سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران داخلی و بین‌المللی در ساخت مسکن است. اما در بخش پیمانکاری و ساخت، مطلوبیت وزارت راه و شهرسازی، استفاده از توان نیروهای داخلی است.

عباسی‌ گفت: مسکن کوچک مقیاس سیاست وزارت راه و شهرسازی نیست و این وزارتخانه در دولت سیزدهم در تلاش است تا مسکن در شأن مردم را برای آنها فراهم کند. همچنین مطابق مواد ۲، ۳۳ و ۴۳ قانون اساسی، تامین مسکن متناسب با نیاز از جمله سیاست های دولت است و نگاه ما به مسکن، خوابگاه نیست. بلکه نگاه ما به مسکن، مسکنی برای تحکیم بنیان خانواده است.

تخصیص ۳۷۰۰  میلیارد تومان برای خدمات زیربنایی و روبنایی نهضت ملی مسکن و مسکن مهر

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در خصوص خدمات زیربنایی و روبنایی نیز ۳۷۰۰  میلیاردتومان برای خدمات زیربنایی نهضت ملی مسکن و مسکن مهر توسط وزارت راه و شهرسازی تخصیص یافته است. در خصوص تأمین اعتبار برای ارائه و تکمیل خدمات روبنایی و زیربنایی یک سوم را وزارت راه و شهرسازی پرداخت کرده است، همچنین یک سوم بر عهده وزارت نیرو امتعهد شده است تا هیچ پروژه ای بدون آب و برق و دفع فاضلاب به متقاضیان تحویل نشود و  استانداری ها هم باید یک سوم دیگر اعتبار مورد نیاز را بپردازند.

عباسی‌ در بخش دیگری از سخنان خود، ساخت شهرک‌های جدید را اولویت وزارت راه و شهرسازی برشمرد و گفت: در تهران و سایر شهرها، مکانیابی احداث شهرک‌های مسکونی جدید در حال انجام است و در برنامه است تا در تهران حداقل ۵ شهرک جدید مکانیابی و مقدمات آن برای احداث انجام شود.

وی افزود: تفاهم احداث ۲۰۰ هزار واحد صنعتی انجام شده است و این واحدها با شرط مشارکت صنایع و تسهیلات تکمیلی توسط صنایع اجرایی خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اراده دولت در تولید مسکن جدید است و با تمان توان در حال پیگیری احداث واحدهای مسکونی است.

این مقام مسئول تسهیل گری های دولت را در بخش مسکن شامل افزایش رقم تسهیلات نهضت ملی مسکن در تمامی شهرها به ۵۵۰ میلیون تومان و در روستاها به ۳۵۰ میلیون تومان عنوان کرد.

به گفته وی، وزارت راه و شهرسازی تلاش می کند تا قیمت تمام شده مسکن برای مردم در حد توان کاهش یابد. اما درعین حال برخی از پیش زمینه های مسکن از جمله دستمزدها و قیمت مصالح تابعی از اقتصاد کلان کشور است و به همین دلیل برخی از تغییر قیمت‌ها نیز تابعی از تحولات اقتصاد کلان خواهد بود.

وی توضیح داد: تخصیص زمین با اجاره ۹۹ ساله به اجرای طرح نهضت ملی مسکن و تلاش برای کاهش اقساط و تسهیلگری در بخش پرداخت اقساط بخش دیگری از اقداماتی است که دولت سیزدهم در بخش مسکن سیاستگذاری کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.