×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
احتمالا تا ۲۷ فروردین صد درصد مرزهای عراق بازگشایی شود/ از سرگیری صادرات به کویت با شناورهای چوبی

تجارت گردان | احتمالا تا ۲۷ فروردین صد درصد مرزهای عراق بازگشایی شود/ از سرگیری صادرات به کویت با شناورهای چوبی

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، مصطفی موسوی در گفت‌وگو با ایلنا درباره آخرین وضعیت مرزهای ایران با کشورهای همسایه اظهار داشت: برای بازگشایی و تعیین تکلیف مرزهای ایران و عراق در شرایط شیوع ویروس کرونا تفاهم نامه‌ای بین ادارت گمرک ایران و عراق منعقد می‌شود که پروتکل‌های آن در حال بررسی است و تا چند روز آینده احتمالا به امضا می‌رسد.

وی افزود:‌ براساس مذاکرات انجام شده قرار بر این است که طبق تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا در عراق امکان صادرات کالاهای فاسد شدنی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را فراهم و مجوزهای مورد نیاز در این خصوص صادر شود.

نایب رییس کمیسیون صادرات اتاق ایران ادامه داد: به احتمال قوی تا بیست و هفتم فروردین ۱۰۰ درصد مرزها بازگشایی شوند و بتوان از طریق چهار مرز شلمچه، مهران، خسروی و چذابه با حفظ شرایط بهداشتی کالاهای فاسد شدنی از جمله مواد غذایی و کشاورزی  صادر شوند.

موسوی درباره مرز ایران و کویت گفت: پروتکلی بین مدیریت مرزهای ایران و کویت امضا شده و طبق آن مجوز کالاهای فاسد شدنی صادر شده است و از چند روز آینده شناورهای چوبی برای ورود به کویت و انجام صادرات کالاهای ایرانی اقدام می‌کنند.  

وی تاکید کرد: مسیر عادی سازی روابط تجاری با کشورهای همسایه بر روی ریل قرار گرفته است و مرزها به تدریج و به صورت تخصصی باز می‌شوند و بازه صادرات محصولات با حفظ پروتکل‌های بهداشتی گسترده‌تر خواهد شد.

رییس اتاق مشترک ایران و ویتنام درباره روابط تجاری با این کشور هم گفت: مبتلایان در ویتنام بسیار کم بوده و تا حالا فوتی هم نداشته‌اند اما تا پانزدهم آوریل در این کشور تعطیل رسمی اعلام و در تمام شهرها تردد شهری و بین شهری ممنوع شده است.  لذا ادارات از جمله گمرک و بنادر هم در این کشور تعطیل هستند و هیچ گونه صادرات و وارداتی انجام نمی‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.