Categories: آخرین اخبار

احتمال انتقال کرونا از طریق لباس وجود دارد؟

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، دکتر پوریا حق جو، متخصص اورولوژی و پزشک داوطلب در بیمارستان رازی رشت در گفت وگو با ایسنا، عامل بیماری کرونا را ویروس کووید – ۱۹ دانست که از خانواده کروناویروس هاست و اظهار کرد: در قرن ۲۱ شاهد شیوع دو نوع از کروناویروس ها بودیم که در قالب اپیدمی سارس و مرس بروز پیدا کردند.

وی سارس و مرس را ضعیف تر از کووید – ۱۹ دانست و افزود: ویروس کووید – ۱۹ جهش های ژنتیکی داشته و تغییراتی که در ژنوم کووید – ۱۹ به وجود آمده، ما را با یک بیماری خطرناک و ناشناخته مواجه کرده است.

این متخصص اورولوژی، ذرات تنفسی و سطوح آلوده به ویروس را اصلی ترین راه های انتقال کرونا دانست و تصریح کرد: امکان انتقال ویروس های معلق در هوا از طریق تماس با فرد مبتلا به کووید – ۱۹ در فاصله نزدیک وجود دارد لذا افراد بیمار در هنگام عطسه و سرفه از پخش شدن ذرات تنفسی خود جلوگیری کنند.

حق جو، یکی از ویژگی های کووید – ۱۹ را ماندگاری طولانی مدت آن در سطوح مختلف دانست و عنوان کرد: ویروس کووید – ۱۹ بر روی سطوح مختلف تا چند روز عمر می کند که کمتر ویروسی این ویژگی را دارد لذا راه های انتقال کووید – ۱۹ نسبت به سایر ویروس ها متنوع تر بوده و مقابله با آن دشوارتر است.

وی با بیان اینکه ویروس مذکور روی سطوح فلزی و پلاستیکی چند روز می ماند، خاطرنشان کرد: کووید – ۱۹ یک ویروس جدید است و لذا اطلاعات موجود درباره این ویروس و راه های انتقال آن براساس ویروس های هم خانواده آن است. برخی از فرضیات درباره کرونا همچون سنگین شدن در هوای سرد و از بین رفتن با گرما هنوز ثابت شده نیست.

این پزشک داوطلب در بیمارستان رازی رشت، به غشای لیپیدی ویروس کووید – ۱۹ اشاره کرد و متذکر شد: این ویروس در تماس با الکل و محلول های ضد عفونی کننده الکل دار تجزیه پذیر است، اما برای از بین بردن آن با گرما به یک حرارت معین در یک زمان معین نیاز داریم و لذا این تصور غلط است که یک دوش آب گرم می تواند نابودکننده کرونا باشد.

فتحنایی

Recent Posts

️مجمع پتروشیمی غدیر برگزار شد

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی غدیر با حضور ۷۹.۴ درصدی سهامداران و با همت…

5 ساعت ago

صنعتگران و معدن‌کاران؛ دو بازوی توسعه و تعالی کشور

ایران اسلامی، بالنده و پیشرو به سمت تعالی و پیشرفت در حال حرکت است و…

5 ساعت ago

احیای منابع مالی ایران در صندوق کیفیت اتحادیه پستی جهانی

مدیرکل دفتر ارتباطات و امور پست بین الملل شرکت ملی پست از احیای بخشی از…

5 ساعت ago

روند پرقدرت توسعه و ارزش‌آفرینی شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه

آنچه که شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه را در مقایسه با رقبا متمایز…

5 ساعت ago

رشد ۳۵ درصدی تجارت صنایع غذایی ایران و ترکمنستان/ برگزاری نمایشگاه صنایع غذایی در ترکمنستان

سرپرست دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران، ضمن تاکید بر رشد…

6 ساعت ago

جشن بزرگ غدیر با حضور باشکوه و پرشور خانواده بزرگ شرکت فولاد آلیاژی ایران در فضایی شاد و مفرح برگزار شد

به مناسبت سالروز ولایت حضرت علی (ع)، جشن بزرگ غدیر برگزار شد که در آن…

6 ساعت ago