×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
احتمال انتقال کرونا از طریق لباس وجود دارد؟

تجارت گردان | احتمال انتقال کرونا از طریق لباس وجود دارد؟

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، دکتر پوریا حق جو، متخصص اورولوژی و پزشک داوطلب در بیمارستان رازی رشت در گفت وگو با ایسنا، عامل بیماری کرونا را ویروس کووید – ۱۹ دانست که از خانواده کروناویروس هاست و اظهار کرد: در قرن ۲۱ شاهد شیوع دو نوع از کروناویروس ها بودیم که در قالب اپیدمی سارس و مرس بروز پیدا کردند.

وی سارس و مرس را ضعیف تر از کووید – ۱۹ دانست و افزود: ویروس کووید – ۱۹ جهش های ژنتیکی داشته و تغییراتی که در ژنوم کووید – ۱۹ به وجود آمده، ما را با یک بیماری خطرناک و ناشناخته مواجه کرده است.

این متخصص اورولوژی، ذرات تنفسی و سطوح آلوده به ویروس را اصلی ترین راه های انتقال کرونا دانست و تصریح کرد: امکان انتقال ویروس های معلق در هوا از طریق تماس با فرد مبتلا به کووید – ۱۹ در فاصله نزدیک وجود دارد لذا افراد بیمار در هنگام عطسه و سرفه از پخش شدن ذرات تنفسی خود جلوگیری کنند.

حق جو، یکی از ویژگی های کووید – ۱۹ را ماندگاری طولانی مدت آن در سطوح مختلف دانست و عنوان کرد: ویروس کووید – ۱۹ بر روی سطوح مختلف تا چند روز عمر می کند که کمتر ویروسی این ویژگی را دارد لذا راه های انتقال کووید – ۱۹ نسبت به سایر ویروس ها متنوع تر بوده و مقابله با آن دشوارتر است.

وی با بیان اینکه ویروس مذکور روی سطوح فلزی و پلاستیکی چند روز می ماند، خاطرنشان کرد: کووید – ۱۹ یک ویروس جدید است و لذا اطلاعات موجود درباره این ویروس و راه های انتقال آن براساس ویروس های هم خانواده آن است. برخی از فرضیات درباره کرونا همچون سنگین شدن در هوای سرد و از بین رفتن با گرما هنوز ثابت شده نیست.

این پزشک داوطلب در بیمارستان رازی رشت، به غشای لیپیدی ویروس کووید – ۱۹ اشاره کرد و متذکر شد: این ویروس در تماس با الکل و محلول های ضد عفونی کننده الکل دار تجزیه پذیر است، اما برای از بین بردن آن با گرما به یک حرارت معین در یک زمان معین نیاز داریم و لذا این تصور غلط است که یک دوش آب گرم می تواند نابودکننده کرونا باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.