×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
احصای ۴۲۱ مورد مجرمانه کرونا در فضای مجازی

تجارت گردان | احصای ۴۲۱ مورد مجرمانه کرونا در فضای مجازی

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از ایسنا، سردار وحید مجید با اشاره به اقدامات پلیس فتا درپی شیوع ویروس کرونا در کشور اظهارکرد:‌  کارگروه ویژه در پلیس فتا باهدف مقابله با شایعه سازان فضای مجازی درباره شیوع کرونا ویروس تشکیل شده و در حال حاضر این کارگروه در پلیس فتا ناجا و ۲۲۰ رده پلیس فتا در استانها و شهرستانهای کشور فعال بوده و اقدام به رصد فضای مجازی کرده است.

وی با بیان اینکه در این کارگروه تمامی فضای مجازی رصد می‌شود، گفت: داده‌های به دست آمده مورد تحلیل کارشناسی قرار گرفته و در صورت مشاهده اخبار جعلی و تصاویر کذب، اقدامات برای برخورد با موارد مجرمانه آغاز خواهد شد. 

مجید ادامه داد:‌ برابر هماهنگی با مقام قضایی تاکنون ۴۲۱ مورد مجرمانه در این فضا احصاء شده است که از این تعداد ۳۵۶ مورد قابل پیگیری بوده و برابر آمار نیز تا این لحظه ۱۲۱ مورد دستگیری، احضار و اخذ تعهد انجام شده، بیش از ۱۹۰مورد تذکر و ارشاد تلفنی مبنی بر حذف مطالب منتشر شده انجام شده است و مابقی موارد نیز در حال رسیدگی است.

رییس پلیس فتا با بیان اینکه  برخورد با شایعه سازان و منتشرکنندگان اخبار جعلی از مهمترین ماموریتهای پلیس فتا در این ایام است، گفت:‌ نتایج تحلیل کارشناسی داده‌ها حاکی از آن است که بخش زیادی از اخبار شایعه و تصاویر جعلی و کذب از سوی سایتها و کانال‌های شبکه های اجتماعی خارج  از مرزهای کشور و از سوی افراد و جریان‌های وابسته به معاندین و مغرضین انجام می‌شود. 

وی تاکید کرد که پلیس فتا با افرادی که به دنبال ایجاد تشویش اذهان عمومی و سوءاستفاده مالی در این فضا باشند، برخورد خواهد کرد و موارد مجرمانه در این خصوص به سرعت و  خارج از ضوابط قانونی انجام خواهد شد.

مجید از کشف انبارهای متعددی از احتکار و فروش غیرقانونی اقلام دارویی و بهداشتی مورد نیاز هموطنان در چندین استان و شهرستانهای کشور خبر داد و گفت: چندین نفر هم که با قصد سوء استفاده از اوضاع فعلی مدعی فروش واکسن و دارو قطعی درمان کرونا ویروس در کشور بودند شناسایی و دستگیر شدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.