×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
احیای دریاچه ارومیه تحقق یکی از بزرگترین وعده‌های دولت تدبیر و امید است

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از ایرنا، عیسی کلانتری روز یکشنبه در نشست خبری افزود: امسال آخرین سال اجرای پروژه‌های مهندسی و سخت افزاری احیای دریاچه ارومیه است، اقداماتی که از سال ١٣٩٢ آغاز شده بود که بهمن و دی ماه امسال به طور کامل به بهره‌برداری می رسند. 
وی اظهار داشت: احیای دریاچه ارومیه شاید تنها پروژه ای در جهان باشد که یک دریاچه مرده را دوباره به مسیر زندگی بازگرداند که طبق برنامه تا سال ١۴٠۶ دریاچه به تراز اکولوژیک خود و شاید هم بیشتر خواهد رسید. 
کلانتری با اشاره به تشکیل ستاد احیای دریاچه ارومیه از سال ١٣٩٢ گفت: در مدت ۶ ماه برنامه ریزی ها انجام و کارهای عملیاتی آغاز شد. البته در ابتدا مهندس مشاور کاربردی در این زمینه نداشتیم از این رو به ناچار دست به دامن دانشگاه ها شدیم که بر این اساس کنسرسیوم دانشگاهی کشور با محوریت دانشگاه صنعتی شریف و عضویت ١٣ دانشگاه برتر کشور تشکیل شد که با تلاش آنها مطالعات در ۶ ماه اول کار انجام شد. 
رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه شاید اولین برنامه ریزی جامع کشور باشد، افزود: کارها تقریبا طبق زمان بندی پیش رفت البته حدود یک سال و نیم از زمان بندی عقب بودیم که علت آنهم عدم همکاری مسوولان استانی بود در حالی که مردم همکاری بسیار خوبی با ما داشتند، اگر مسوولان همکاری می کردند یک سال و نیم جلوتر بودیم. 

تشکر از رییس جمهوری و سازمان برنامه بودجه

کلانتری با تشکر از رییس جمهوری و سازمان برنامه بودجه گفت: اوج هزینه های ما مصادف شد با تحریم های ظالمانه اما سازمان برنامه بودجه نهایت همکاری را با ستاد احیا انجام داد البته حمایت رییس جمهوری بسیار کمک کرد. 
وی اظهار داشت: سمن هایی که در سال های ٩١ و ٩٢ برای احیای دریاچه تلاش می کردند به عنوان امنیت ملی محبوس شده بودند، در روند اجرا بسیار کمک کردند. 
رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: بعد از تلاش و برنامه ریزی بسیار، امسال عملیات مهندسی احیا تمام می شود، همچنین بودجه‌ای که امسال خواسته بودیم به دستور رییس جمهوری محقق شد همچنین بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار باقیمانده هزینه عملیات اجرایی نیز تخصیص یافته است. 
وی به افتتاح پروژه زاب اشاره کرد و گفت: ٣۴ کیلومتر از ٣۶ کیلومتر تونل زاب به پایان رسیده و دو کیلومتر باقیمانده نیز یک تا دو ماه آینده تمام می شود. 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.