×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومانی برای تامین مسکن خانوارهای بهزیستی

به گزارش تجارت گردان به نقل از ایرنا، وحید قبادی‌دانا روز چهارشنبه در آیین واگذاری همزمان دو هزار و ۷۵ واحد مسکونی به افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش سازمان افزود: امیدواریم این اعتبار تخصیص یابد و این بودجه در مقایسه با بودجه گذشته رقم قابل‌توجهی است.

وی با بیان اینکه طی این سالها کمک‌های نهادهای مختلف از جمله بنیاد مسکن، سپاه پاسداران، بسیج سازندگی و انجمن خیرین مسکن ساز دریافت کردیم و این نهضت پویا و فعال به کار خودش ادامه می دهد، افزود: بخشی از جامعه هدف ما زمین مورد نیاز را نداشتند و ندارند بنابراین با رایزنی هایی که در دست انجام است با همکاری وزارت راه  و شهرسازی در پی این هستیم تا خبرخوشی در زمینه اختصاص زمین واحدهای مسکونی برای خانوارهای تحت پوشش طی روزهای آینده اعلام کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور  از واگذاری ۲۰۷۵ واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش خبر داد و گفت:  امروز دو هزار و ۷۵ واحد مسکونی تسهیل گری شده و در ۲۹ استان کشور به طور همزمان واگذار شد. ارزش ریالی منازل واگذار شده ۴۶۰ میلیارد تومان است که ۱۰۰ میلیارد تومان آن کمک بلاعوض، ۷۵ میلیارد تومان آن تسهیلات قرض الحسنه و ۱۰ میلیارد تومان نیز از محل معافیت انشعاب آب و فاضلاب بوده است.

قبادی دانا تصریح کرد: با همه تلاش ها ۱۶۹ هزار نفر از خانوارهای پشت نوبت دریافت تسهیلات و شرایط لازم برای واگذاری مسکن است.

وی با اشاره به چهل و یکمین سالروز تاسیس سازمان بهزیستی کشور گفت: یکی از موضوعات بهزیستی موضوع توانمندسازی جامعه هدف است که اشتغال و مسکن از مهمترین موارد توانمندسازی است. نهضت ایجاد مسکن برای جامعه بهزیستی یکی از مبارک‌ترین  فعالیت‌ها به شمار می‌رود که در جهت آن تلاش می شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: بودجه موجود بهزیستی برای احداث مسکن آنقدر کم و ناچیز است که امکان انجام کارهای بزرگ در این زمینه را محدود می کند. کل بودجه مسکن بهزیستی، ۶۵ میلیارد تومان است که تعداد کمی مسکن می‌توان با آن ساخت برای همین از ظرفیت های نهادهای دیگر استفاده می‌کنیم.

قبادی دانا خاطرنشان کرد: از ابتدای تاسیس بهزیستی ۱۴۲ هزار واحدمسکونی تسهیل گری شده و در اختیار گروه های هدف قرار گرفته است. گروه های هدف شامل معلولان سرپرست خانوار، زنان سرپرست خانواده، خانواده های دارای دو معلول، فرزندان مستقل شده از مراکز شبانه روزی و بهبود یافتگان از اعتیاد هستند.

وی تصریح کرد: در سه سال اخیر جهش خوبی در حوزه مسکن در بهزیستی تجربه کردیم از سال ۹۷ تاکنون ۴۷ هزار و ۵۴۰ واحد واگذار شده و ۳۳ هزار و ۹۹۴ واحد مسکونی در دست احداث است و طی سه ماهه امسال ۲۴۰۰ واحد مسکونی واگذار شده است.

برنامه کمک به تامین مسکن در قالب هفت طرح جاری است

علی ربوبی مدیرکل دفتر مسکن مددجویان سازمان بهزیستی کشور نیز در آیین واگذاری همزمان ۲۰۷۵ واحد مسکونی به افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش سازمان گفت: یکی از مهمترین برنامه های بهزیستی در سالیان اخیر توانمندسازی اقتصادی جمعیت هدف بوده است که برنامه های مختلفی انجام شده که یکی از این برنامه ها کمک به تامین مسکن خانوارهای تحت پوشش شامل معلولان سرپرست خانواده، زنان سرپرست خانوار، فرزندان ترخیص شده و بهبودیافتگان اعتیاد و سایر گروه های هدف است.

وی اضافه کرد: برنامه کمک به تامین مسکن در قالب هفت طرح جاری است. این هفت طرح شامل برنامه تامین مسکن خانواده‌های دارای حداقل دو معلول، برنامه کمک به تامین مسکن خانوارهای روستایی تحت پوشش با مشارکت بنیاد مسکن، طرح واحدهای مسکونی برای افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید و زنان جزو سه دهک درآمدی پایین، طرح کمک به تامین مسکن خانوارهای ایتام تحت پوشش، طرح کمک به تامین مسکن خانوارهای ساکن در مناطق روستایی و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت، طرح مشارکت در احداث مسکن و پرداخت کمک هزینه های اجاره و تعمیر مسکن است.

مدیرکل دفتر مسکن مددجویان سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: در قالب این هفت طرح از ابتدای تشکیل بهزیستی تا امروز توانسته‌ایم با مشارکت دستگاه‌های همکار ۱۴۲ هزار و ۴۸۰ واحد مسکونی به بهره‌برداری برسانیم.

ربوبی یادآور شد: در حال حاضر عملیات احداث ۳۳ هزار واحد مسکونی در سطح کشور را در قالب طرحهای مذکور پیگیری می‌کنیم که امیدواریم تا پایان سال ۲۰ هزار واحدمسکونی را به بهره برداری برسانیم و امروز چهارشنبه نیز در ۲۹ استان دو هزار و ۷۵ واحد مسکونی به بهره برداری می رسد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.