×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اختلاف عجیب قیمت گوشت از شمال تا جنوب تهران!

تجارت گردان | اختلاف عجیب قیمت گوشت از شمال تا جنوب تهران!

ببه گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، ا فرارسیدن ماه مبارک رمضان بازار اقلام اساسی با رفت و آمد بیشتری در بازار رو به رو ست که این امر در نوسان قیمت محصولات تاثیر بسزایی دارد.

گزارش های میدانی از بازار گوشت به عنوان یکی از اقلام پرتقاضای ماه رمضان حاکی از آن است که قیمت به سبب سودجویی عوامل واسطه و دلال با نوساناتی در بازار رو به روست به طوری که از شمال تا جنوب شهر اختلاف معناداری دارد، این در حالی است که مسئولان ذی ربط به سبب ازدیاد عرضه دام و گوشت خبر از کاهش قیمت ها می دهند.

با توجه به سایه شوم بحران کرونا بر کسب و کار مردم، افزایش قیمت گوشت معادلات خانوارها برای خرید مایحتاج خود را بر هم ریخته چرا که پس انداز های اندک‌ و حقوق های ناچیز کارگری اقشار ضعیف جوابگوی التهابات قیمت در بازار نیست.

طی روزهای گذشته حسن عباسی معروفان مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام از توزیع ۱۰ هزار تن گوشت مرغوب وارداتی به صورت منجمد تا ۲۰ ماه رمضان با نرخ ۴۲ هزار تومان خبر داد.

با توجه به اظهارات مسئولان‌ پشتیبانی امور دام مبنی بر ذخایر کافی استراتژیک جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر کمبود عرضه گوشت و التهاب قیمت در بازار ماه رمضان وجود ندارد.

حال به سراغ مسئولان ذی ربط می رویم‌ از آخرین وضعیت عرضه گوشت قرمز در ماه مبارک رمضان با خبر شویم:

کسادی بازار علت اصلی افت ۱۲ هزار تومانی قیمت گوشت/ بازار گوشت تعریفی ندارد

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی کشور در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش ۱۰ تا ۱۲ هزارتومانی نرخ گوشت در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۹۷ هزار تا ۱۰۰ هزار تومان به مغازه دار و با احتساب ۱۰ درصد سود ۱۱۰ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می شود.

وی افزود: علی رغم‌ ازدیاد عرضه، تقاضایی برای خرید گوشت در بازار وجود ندارد که همین امر منجر به رکود و کسادی بازار شده است.

ملکی با اشاره به اینکه خبری از قاچاق دام نیست، بیان کرد: با گسترش ویروس کرونا و بسته شدن مرزها، قاچاق دام‌متوقف شده است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی ادامه داد: با گسترش ویروس کرونا و تعطیلی واحدهای پرمصرف، تقاضا برای خرید گوشت در بازار تعریفی ندارد که همین امر منجر به اعتراض فروشندگان شده است.

وی درباره آینده بازار گوشت در ماه رمضان گفت: با توجه به رکود و کسادی بازار پیش بینی دقیقی برای بازار گوشت نمی توان داشت، اما استمرار این روند مشکلات متعددی برای واحدهای صنفی و دامداران ایجاد خواهد کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه جابه جایی دام به سبب ضوابط و مقررات بهداشتی به کندی در حال انجام است، بیان کرد: سازمان دامپزشکی در صدور مجوز ورود دام از غرب به تهران مقداری کند عمل می کند، به همین خاطر تقاضا داریم این روند را سرعت ببخشند تا خللی در عرضه ایجاد نشود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در پایان با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام نداریم، تصریح کرد: با توجه به بارش های مناسب و وضعیت مطلوب مراتع، عرضه بره های نو به مرور در حال انجام است که با این وجود مشکلی در عرضه دام نخواهیم داشت.

قیمت گوشت در ماه رمضان‌کاهش می یابد

منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بازار دام‌زنده در رکود به سر می برد، اظهار کرد: با گسترش ویروس کرونا و تعطیلی رستوران و تالارهای پذیرایی، انباشت دام در واحدهای دامداری به سبب نبود تقاضا تشدید شده است. با توجه به انباشت دام در واحدهای دامداری کمبودی در عرضه گوشت ماه رمضان نداریم.

پوریان ادامه داد: علی رغم فراوانی دام در دامداری ها و ازدیاد عرضه گوشت تقاضایی برای خرید در بازار وجود ندارد که با این وجود بهانه ای برای گران فروشی یا افزایش‌قیمت نداریم.

به گفته این مقام مسئول، بنابر اعلام مرکز آمار در زمستان حدود ۶۰ میلیون راس دام سبک در واحدها انباشت شده است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور قیمت هر کیلو دام سبک در دامداری را ۳۵ هزار تومان و دام سنگین ۲۶ هزار تومان اعلام کرد.

وی درباره بازار گوشت در ماه رمضان گفت: با توجه به  رکود بازار در ایام‌ماه رمضان نه تنها افزایش قیمتی نداشتیم بلکه به سبب ازدیاد عرضه احتمال کاهش قیمت وجود دارد. پوریان ادامه داد: با توجه به سپری کردن ایام پیک تقاضا پیش بینی می شود که با پایان ویروی کرونا انباشت دام در واحدها کاهش یابد.

واسطه گری علت اصلی اختلاف چشمیگیر قیمت گوشت از شمال تا جنوب/ نرخ واقعی هر کیلو گوشت گوسفندی ۷۰ هزار تومان

سعید سلطانی مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام‌ وجود ندارد، اظهار کرد: با وجود انباشت دام در واحدهای دامداری، شیوع ویروس کرونا مزید بر علت شده تا دامداران با مشکلات متعددی در فروش دامشان رو به رو شوند.

وی افزود: با توجه به شرایط مساعد تولید و مازاد عرضه بر تقاضا مبودی در عرضه گوشت ماه رمضان نداریم.

سلطانی نرخ هر کیلو دام سنگین را ۲۷ هزار تومان و دام سبک ۳۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به نرخ کنونی قیمت دام نرخ منطقی هر کیلو گوشت گوسفندی ۷۰ هزار تومان و گوشت گوساله ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان است.

مدیر عامل اتحادیه دامداران با اشاره به دلایل گرانی گوشت در خرده فروشی ها بیان‌کرد: واسطه گری و دلال بازی عامل اصلی التهاب قیمت گوشت از دامداری تا بازار و اختلاف چشمگیر قیمت از شمال تا جنوب تهران است، درحالیکه قیمت لاشه در عمده فروشی ها نوسانی ندارد.

با توجه به مشکلات سخت گیرانه جابه جایی دام و ازدیاد عرضه، قیمت در شهرستان ها کاهش چشمگیری داشته است، در حالیکه خریداری وجود ندارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.