×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
ادارات، مدارس و دانشگاه‌های استان تهران روز چهارشنبه تعطیل شد

محسن منصوری عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به افزایش آلودگی هوا در مناطق ۲۲ گانه تهران گفت: در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای پایتخت تصمیم گرفته شد فعالیت کلیه ادارات، مدارس، مهد کودک ها و همچنین دانشگاه های استان تهران تعطیل شود.

وی ادامه داد: همچنین فعالیت ورزشی در فضای باز نیز ممنوع است.

عذرخواهی از مردم تهران
وی با اشاره به برخی گلایه های مردم برای علت تاخیر در اعلام تصمیمات و مصوبات کمیته اضطرارآلودگی هوای تهران، اظهارداشت: دستگاه‌های تخصصی ما که حوزه اجرایی کمیته اضطراری هستند، مانند سازمان هواشناسی، سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت بهداشت می توانند این مسایل را پیش بینی کنند اما متاسفانه توان ارائه و تشخیص شاخص های دقیق آلودگی را به دلیل محدودیت ها در سیستم فنی ندارند.

منصوری تصریح کرد: قانون مکلف کرده که در این زمینه براساس شاخص دقیق اقدام کنیم، البته شاخص آلودگی در هر رقمی، دارای تصمیماتی مشخصی است که باید برای آنها گرفته شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این دستگاه‌های تخصصی برای تبیین و ارائه دقیق شاخص مشکلاتی دارند و ما در حال رفع مشکلات پیش بینی هستیم، به همین منظور بابت تاخیری که در اعلام نظرات اتفاق می‌افتد عذرخواهی می کنیم.

استاندار تهران افزود: البته در تمام تصمیمات، اصل سلامتی مردم است و در واقع خط قرمز دولت همین موضوع است و به نفع سلامت مردم تصمیم گیری می کنیم.

وی درباره مصوبات کمیته آلودگی هوا نیز اظهارداشت: با توجه به شرایط کشورهای همسایه به خصوص کویت و عراق و شرایطی که در استان های غربی داریم و اینکه براساس پیش بینی دستگاه‌های متولی برای پدیده گرد و غبار، ممکن است غلظت آلاینده‌ها در روز چهارشنبه  چهارم خردادماه ۱۴۰۱ کمتر شود اما تصمیم کمیته اضطرار این است که فردا تمامی مدارس، دانشگاهها و ادارات استان تهران تعطیل باشد.

منصوری تصریح کرد: همچنین باید فعالیت ورزشی و تردد غیرحضوری در این شرایط آلودگی هوا صورت نگیرد به همین منظور بیمارستان ها، اورژانس و هلال احمر آماده باش هستند.

بانک‌ها تعطیل نیست
وی درباره تعطیلی بانک‌ها نیز گفت: بانک‌ها به دلیل اینکه با بخش خصوصی، اصناف و مراودات مالی مردم هماهنگ هستند، امکان تعطیلی آنها نیست اما توصیه به مجموعه مدیریتی بانک‌ها این است که تا جایی که ضرورت دارد برخی از کارمندان در حوزه کاری خود بمانند و با حداقل کارمند به فعالیت خود ادامه دهند، اما به گونه ای نباشد که خدمت‌رسانی مختل شود و تا جایی که امکان دارد، می توانند به کارمندان مرخصی بدهند تا کمتر در محل کار حاضر شوند. 

منصوری با بیان اینکه تعطیلی شامل تمام شهرستان های استان تهران است، ادامه داد: برخی از نقاط تهران آلایندگی بیشتر و برخی کمتر است تصمیم یکپارچه گرفته شده است. البته درهم تنیدگی در استان البرز و تهران هم وجود دارد که به همین منظور با استاندار البرز در این زمینه هماهنگ شده است و در البرز هم تصمیم مشابه استان تهران گرفته شد.

لغو امتحانات نهایی با تصمیم وزارت آموزش و پرورش
استاندار تهران ادامه داد: برای برگزاری امتحانات هماهنگ نهایی پایه دوازدهم که به صورت کشوری است، تصمیم گیری توسط وزارت آموزش و پرورش صورت می گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.