×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
ادامه آموزش تلویزیونی دانش آموزان تا خرداد

تجارت گردان | ادامه آموزش تلویزیونی دانش آموزان تا خرداد

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، محسن حاجی میرزایی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: بازخورد‌های خوبی از پخش این برنامه‌ها از طرف خانواده‌ها داشته ایم و این برنامه‌ها باید علاوه بر شبکه آموزش در سایر شبکه‌های تلویزیونی نیز پخش شود.
آقای حاجی میرزایی با تاکید بر اینکه بیش از ۷۰ درصد برنامه‌های درسی دانش آموزان تا قبل از تعطیلی مدارس انجام شده بود، گفت: برنامه‌ای برای کاهش برنامه درسی و تعویق امتحانات نوبت دوم دانش آموزان نداریم و اعتقاد داریم که می‌توانیم تمام مطالب درسی را تا خرداد به دانش آموزان بیاموزیم.
وی بخشنامه الزام حضور معلمان در مدارس را تکذیب کرد و افزود: الزامی وجود ندارد، ولی معلمان باید ارتباطشان را با دانش آموزان خود حفظ کنند.
آقای حاجی میرزایی گفت: وجود بیش از هزار کتاب و ۲۵۰ عنوان کتاب درسی دانش آموزان نیازمند افزایش برنامه‌های درسی در شبکه‌های سیماست تا با این افزایش‌ها بتوانیم عدالت آموزشی را در میان دانش آموزان برقرار کنیم.
وزیر آموزش و پرورش از راه اندازی شبکه اجتماعی با عنوان شبکه شاد خبر داد و افزود: با راه اندازی این شبکه پوشش تحصیلی دانش آموزان صد درصد و ارتباط مدیر مدرسه با معلمان و معلمان با دانش آموزان دو طرفه و تعاملی خواهد شد.
آقای حاجی میرزایی گفت: زیر ساخت‌های فناوری این شبکه با همکاری برخی اپراتور‌های وزارت ارتباطات آماده شده است و در دو سه روز آینده فعال خواهد شد.
وی تاکید کرد: معلمان می‌توانند محتوا‌های آموزشی را در این شبکه بارگذاری کنند علاوه بر این شبکه آموزشی رشد نیز که پیش از این فعال بود در این باره به معلمان کمک خواهد کرد.
وزیر آموزش و پرورش از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان سرانه بهداشتی به حساب مدارس خبر داد و افزود: با تخصیص این اعتبار وضعیت بهداشتی مدارس تا قبل از بازگشایی ارتقا خواهد یافت.
آقای حاجی میرزایی از پرداخت ۳۵۰ میلیارد تومان از مطالبات معلمان حق التدریس شاهد خبر داد و گفت: بقیه مطالبات معلمان نیز از نیمه اسفند پرداخت خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش برای پرداخت حقوق و مطالبات معلمان حدود ۶ هزار میلیارد تومان تا پایان سال نیاز دارد، افزود: سازمان برنامه و بودجه ۱۰ درصد به اعتبار مصوب این وزارتخانه افزوده است و اعتبارات آموزش و پرورش برای سال ۹۹ به صورت ۱۱۰ درصدی پرداخت خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: آزمون استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی خرداد سال آینده برگزار خواهد شد و ثبت نام آن از روز گذشته شروع شده است.
آقای حاجی میرزایی ادامه داد: مربیان نهصت سوادآموزی درصورت پذیرش در این آزمون و گذراندن دوره یکساله آموزشی در دانشگاه فرهنگیان به استخدام این وزارتخانه درخواهند آمد.
وی گفت: ۵۰ درصد افزایش حق شغل مصوب دولت مشمول فرهنگیان هم می‌شود و حدود یک میلیون تومان به حقوق معلمان افزوده خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش افزود: درباره استمرار و یا توقف تعطیلات مدارس، کمیته ملی پیشگیری از ویروس کرونا زیرمجموعه وزارت بهداشت تصمیم می‌گیرد و ما در این زمینه اعلام نظری نخواهیم کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.