×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
ادامه افزایش قیمت و مشکل تامین نهاده‌های دامی/ زیان مرغداران در هر کیلوگرم مرغ به ۴ هزار تومان رسید

تجارت گردان | ادامه افزایش قیمت و مشکل تامین نهاده‌های دامی/ زیان مرغداران در هر کیلوگرم مرغ به ۴ هزار تومان رسید

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، حبیب اسدالله نژاد در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه افزایش قیمت دو نهاده مهم ذرت و سویا ادامه دارد، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم سویا به ۳ هزار و ۱۵۰ تومان تا ۳ هزار  و ۲۰۰ تومان و هر کیلوگرم ذرت به ۲ هزار و ۵۰ تومان رسیده است.

وی ادامه داد: افزایش قیمت در حالی است که برای هر یک از این نهاده‌ها قیمت مصوب تعیین شده است.

اسدالله نژاد قیمت مصوب هر کیلوگرم ذرت را یک هزار و ۳۵۰ تومان و هر کیلوگرم سویا را ۲ هزار و ۴۵۰ تومان عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه همزمان با افزایش قیمت نهاده‌ها قیمت خرید مرغ از مرغداران نیز در حال کاهش است، افزود: در حال حاضر هر کیلوگرم مرغ از مرغداران ۵ هزار و ۷۰۰ تا ۶ هزار تومان خریداری می‌شود.

اسدالله نژاد قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ با توجه به هزینه‌های تولید را ۱۰ هزار تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

به گفته نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور؛ در حال حاضر میزان زیان مرغداران در هر کیلوگرم مرغ به بیش از ۴ هزار تومان رسیده است.

وی با انتقاد از سیاست‌ها دولت در برخورد با شرایط پیش آمده برای تولیدکنندگان، اظهار کرد: برای جلوگیری از ورشکستگی تعداد زیادی از مرغداران که نتیجه آن قرار گرفتن کشور در شرایط بد اقتصادی خواهد بود به بالاترین مقام کشور، مقام معظم رهبری نامه‌ای را ارسال کرده‌ایم.

اسدالله نژاد اضافه کرد در این نامه ضمن انتقاد از دستگاه‌های اجرایی خواستار جبران خسارت، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، استمهال وام‌های بانکی و واگذاری برنامه تولید و بازار به تشکل‌ها و اتحادیه‌های تولیدی شدیم.

وی درباره آخرین وضعیت شکایت مرغداران از وزارت کشاورزی و صمت به مراجع قضایی نیز گفت: این شکایت در ۲ قالب تنظیم شده است و در حال انجام امور مربوط به آن هستیم و تا به نتیجه رسیدن پیگیر خواهیم داد.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور از دیگر دستگاه‌های که مورد شکایت قرار خواهد گرفت را شرکت پشتیبانی امور دام کشور برشمرد.

وی گفت: وظیفه این شرکت حمایت از تولیدکننده در شرایط بحران است، اما هم اکنون به جای حمایت از مرغداران برای باز کردن مسئولیت از سر خود، اقدام به خرید مرغ از کشتارگاه کرده که نتیجه آن نه تنها کمک به مرغداران نیست بلکه روانه کردن سود به جیب واسطه‌ها است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.