×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
ادامه روند نزولی بورس در هفته ابتدایی بهمن

 امروز تالار شیشه‌ای در معاملات سومین روز کاری هفته (دوشنبه چهارم بهمن ماه ۱۴۰۰)، شاهد تداوم روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۵۳۸۶ واحدی معادل ۱.۷۴ درصد به رقم ۳۰۴ هزار و ۷۱۳ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با  کاهش ۴۲۷۳ واحدی، عدد ۳۲۳ هزار و ۹۷۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۶۸۳ واحدی به رقم ۲۰۳ هزار و ۴۴۲ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۲۳۷۳۷ واحد افزایش را رقم زد و به  سطح یک میلیون و ۵۸۰ هزار و ۵۷۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۸۶۷۰ واحد کاهش به رقم ۹۳۴ هزار و ۹۳۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۳۵۶۴۱ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۳۹۱ هزار و ۷۶۹ واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، فارس، کچاد، تاپیکو و وامید با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی خودرو، شتران و خساپا تاثیر مثبتی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۴۱۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۹۹ هزار و ۲۹۰ نوبت معامله و به ارزش ۳۱ هزار و ۱۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین کاهش قیمت متعلق به نماد قرن(پدیده شیمی قرن) با ۵ درصد افت و پس از آن، نمادهای کپارس، خمهر، کمنگنز و کسرام بود. همچنین نماد معاملاتی شپدیس(پتروشیمی پردیس ) با ۴.۹۹ درصد، بیشترین افزایش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای خراسان، شخارک، خفنر و ونیرو قرار گرفتند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.